عمومیکسب و کار برتر

آموزش طراحی قالب وردپرس رایگان

آموزش طراحی قالب وردپرس یکی از پولسازترین مهارت هایی است که در حوزه وردپرس وجود دارد چراکه با گسترش وردپرس افراد بسیار زیادی نسبت به یادگیری طراحی سایت با وردپرس اقدام کردند و اگر بررسی کنید متوجه میشوید اکثر آنها صرفا با مهارت طراحی سایت بدون کدنویسی فعالیت میکنند و تخصصی در بحث کدنویسی و طراحی قالب وردپرس ندارند بخاطر همین نیاز به نیروی متخصص وردپرس که کدنویسی و طراحی قالب وردپرس بلد باشد به شدت زیاد است همچنین ظرفیت های دیگری نیز برای درآمدزایی از طراحی قالب وردپرس وجود دارد که در ادامه به آن میپردازیم…

آموزش طراحی قالب وردپرس رایگان

 آموزش طراحی قالب وردپرس

آموزش طراحی قالب وردپرس پیشنیاز دارد درواقع قبل از اینکه اقدام به یادگیری مهارت طراحی قالب وردپرس کنید باید موارد دیگری را بلد باشید که در ادامه به آن میپردازیم…

پیشنیاز اول :

اولین مهارتی که بعنوان پیشنیاز آموزش طراحی قالب وردپرس باید بلد باشید مهارت کار با وردپرس است بله شما نمیتوانید قبل از اینکه بدانید وردپرس چیست؟ چگونه کار میکند و نحوه کار با بخش های مختلف وردپرس را بلد باشید اقدام به یادگیری کدنویسی و طراحی قالب وردپرس کنید بنابراین اولین قدم شما برای یادگیری این مهارت ارزشمتد آموزش کار با وردپرس میباشد.

پیش نیاز دوم :

دومین مهارتی که نیاز دارید مهارت طراحی سایت بدون کدنویسی است یعنی باید توانایی راه اندازی یک سایت حرفه ای را باید وردپرس داشته باشید که لازمه آن مهارت کار با قالب های معروفی مثل وودمارت، استادیار، آشنایی با افزونه های صفحه ساز از جمله المنتور، آشنایی کامل با فروشگاه ساز ووکامرس و همچنین کار با افزونه های فرم ساز است درواقع شما باید کار با ابزارهای آماده وردپرس را بلد باشید تا بتوانید مهارت های کدنویسی و طراحی چنین ابزارهایی را بدست آورید.

پیش نیاز سوم :

سومین مهارتی که قبل از آموزش ظراحی قالب وردپرس باید بلد باشید مهارت کدنویسی html و css است چرا که طراحی قالب در ابتدا باید توسط این دوزبان یعنی html css انجام شود و سپس تبدیل به وردپرس شود بنابراین اگر با کدنویسی html css آشنایی کافی ندارید بهتر است ابتدا این دو زبان را بصورت کامل یادبگیرید و بعد سراغ آموزش طراحی قالب وردپرس بیایید.

پیش نیاز چهارم :

آخرین مهارتی که بعنوان پیش نیاز باید داشته باشید آشنایی با زبان برنامه نویسی php است که باید آن مباحثی که در وردپرس کاربرد دارند را یادبگیرید البته نگران نباشید برای طراحی قالب وردپرس نیازی به آموزش کامل php ندارید و صرفا بخش های مقدماتی و محدودی از برنامه نویسی php کفایست تا پیش نیاز لازم برای کدنویسی و طراحی قالب وردپرس برای شما فراهم شود. حالا با خیال راحت میتوانید به آموزش طراحی قالب وردپرس بپردازید…

https://websoft3.com/?p=16060

مراحل طراحی قالب وردپس

مراحل طراحی قالب وردپرس چگونه است؟ با ادامه این آموزش همراه باشید تا نحوه طراحی قالب وردپرس را از صفر باهم بررسی کنیم :

آموزش طراحی قالب وردپرس رایگان

مرحله اول : نصب ویرایشگر و ایجاد پوشه برای فایل های وردپرس

برای مدیریت و ویرایش آسان کدها، به یک ویرایشگر کد نیاز داریم. ویرایشگرهای زیادی وجود دارد اما ما در این آموزش از نرم افزار Atom استفاده کردیم. زمانی که فایل محتوای وردپرس را در هاست خود آپلود می کنید، چندین پوشه و فایل روی هاست شما قرار می گیرد که محتوای وردپرس هستند. بنابراین ابتدا آخرین نسخه وردپرس را دانلود کرده و در پوشه public_html یا هر پوشه دلخواه خود آپلود کنید. اگر قبلا وردپرس را نصب کرده اید، نیازی به انجام این مراحل ندارید. محتوای وردپرس شما باید شامل پوشه ها و فایل های زیر باشد:

پوشه ای که بیشتر با آن کار می کنیم پوشه wp-content است. داخل این پوشه پوشه دیگری به نام themes وجود دارد که تمامی قالب هایی که می خواهید در سایت خود نصب کنید در این پوشه قرار می گیرند. به طور پیش فرض وردپرس 3 قالب را در این پوشه قرار داده است که ما به آنها نیازی نداریم. اکنون در پوشه themes، یک پوشه جدید ایجاد کنید و نام دلخواه را به آن بدهید. این نام نام قالب شما خواهد بود. ما از نام customtheme برای قالب وردپرس خود استفاده کردیم.

مرحله دوم : ایجاد فایل های index.php و style.css

هنگامی که پوشه templates خود را ایجاد کردید، در آن پوشه دو فایل جداگانه به نام style.css و index.php ایجاد کنید.

حالا این فایل ها را با ویرایشگر کد خود باز کنید. در ادامه این دو فایل را ارائه می کنیم.

Style.css: یک فایل اصلی برای هر قالب وردپرس است که حاوی دستورالعمل هایی برای ظاهر سایت است. علاوه بر این، وردپرس اطلاعات قالب را از این فایل فراخوانی می کند. در این مثال، نام قالب، نام توسعه دهنده، آدرس توسعه دهنده و نسخه قالب را قرار داده ایم. همچنین کد زیر را در فایل style.css قرار دهید.

Index.php: در این فایل ما اکنون کدی را قرار می دهیم تا نشان دهیم قالب وردپرس سفارشی ما به خوبی کار می کند. قطعه کد زیر را در این فایل قرار دهید و تغییرات را ذخیره کنید. شاید باور نکنید، اما قبلاً موفق به ایجاد قالب وردپرس خود شده اید!

مرحله سوم : قالب را از بخش پوسته ها در پنل وردپرس فعال کنید

وارد داشبورد وردپرس خود شوید و از قسمت نمایش به قسمت پوسته ها بروید. اکنون قالب جدید خود را در لیست قالب ها خواهید دید. می توانید روی دکمه جزئیات پوست کلیک کنید تا مطمئن شوید اطلاعاتی که در مورد موضوع در فایل style.css نوشته ایم به درستی نمایش داده می شوند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، نام قالب به همراه نسخه و سازنده آن مشخص است: حالا روی دکمه activate کلیک کنید تا پوست شما فعال شود. پس از فعال کردن پوسته، سایت خود را مرور کنید. می دانم که خیلی خوب به نظر نمی رسد، اما مکان خوبی برای شروع طراحی و ساخت یک قالب وردپرس سفارشی است.

مرحله چهام : توابع نمایش عنوان و محتوا را اضافه کنید

همانطور که می دانید ما می توانیم پست ها و مقالات زیادی را در سایت وردپرس خود منتشر کنیم. در واقع این مقالات در پایگاه های داده ذخیره می شوند و باید آنها را فراخوانی کنیم. در حال حاضر تنها یک عبارت در صفحه اصلی سایت نمایش داده می شود. در ادامه می خواهیم عنوان و متن مقالات سایت را به صفحه اصلی اضافه کنیم.

برای این کار باید از حلقه وردپرس استفاده کنیم. اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که حلقه وردپرس چیست؟ حلقه وردپرس در واقع موتوری است که وردپرس را اجرا می کند. با استفاده از این حلقه، توسعه دهندگان وردپرس می توانند مقالات را در هر صفحه ای که می خواهند نمایش دهند. همه این کارها با قطعه کد PHP زیر انجام می شود:

در ساده ترین حالت، این حلقه از دو تابع استفاده می کند. یکی has_posts() و the_post(). دیگری has_post() بررسی می کند که آیا پستی برای نمایش وجود دارد یا خیر. پاسخ درست یا نادرست است، اگر درست باشد، پست هایی برای نمایش وجود دارد و بالعکس. تابع ()The_post پاسخی ندارد و به سادگی وردپرس را برای نمایش پست ها آماده می کند. با کد بالا هیچ چیزی در سایت شما نمایش داده نمی شود و این فقط کد اولیه است. حال باید قطعه کد زیر را در فایل index.php خود قرار دهید. کدی را که قبلا در این فایل نوشته اید حذف کنید و کد جدید را جایگزین کنید.

در ادامه آموزش طراحی قالب وردپرس رایگان اکنون با دو ویژگی دیگر وردپرس آشنا شدید. تابع The_title() که عنوان مقاله را نمایش می دهد و تابع ()the_content که محتوای مقاله را نمایش می دهد. این کار برای هر تعداد مقاله در پایگاه داده شما انجام می شود و همه آنها نمایش داده می شوند. اگر به سایت خود نگاه کنید، متوجه خواهید شد که همه چیز برای ساخت قالب وردپرس به خوبی پیش می رود.

مرحله پنجم : به پوسته خود header و footer اضافه کنید

همانطور که نمایش مقالات هنگام ایجاد قالب وردپرس مهم است، نمایش هدر و پاورقی نیز بسیار مهم است. این قسمت ها در تمام صفحات سایت شما ظاهر می شوند و جزء ضروری همه سایت ها هستند. درست حدس زدید؛ برای نمایش هدر و پاورقی در وردپرس از توابع استفاده می کنیم. برای این کار دو تابع get_header() و get_footer() وجود دارد. پس کدهای قبلی را در فایل index.php با کد زیر جایگزین کنید و تغییرات را ذخیره کنید.

خب، همانطور که می بینید، ما دو ناحیه سرصفحه و پاورقی را در قالب سفارشی وردپرس خود ایجاد کرده ایم. در هدر نام سایت به مد سایت احاطه شده است و در فوتر همان کلمه احاطه شده است، اما اگر بخواهیم از محتوای دیگری در این دو قسمت استفاده کنیم و به نوعی آن را سفارشی کنیم، چه باید کرد؟ با ادامه آموزش طراحی قالب وردپرس رایگان همراه باشید

موارد مروبط به فایل header.php

این فایل بسیار مهم است. زیرا تگ های باز html و body در این فایل قرار داده شده است. همچنین اگر می خواهید از سرویس های آمار سایت مانند گوگل آنالیتیکس استفاده کنید، هنگام ساخت قالب وردپرس باید کدهای مربوطه را در این فایل قرار دهید. زیرا تمام صفحات سایت شما با این فایل تماس خواهند گرفت.

برخی از ویژگی های جدید در قطعه کد زیر استفاده شده است، لطفاً به آنها نیز توجه کنید. کد زیر را در فایل header.php قرار داده و تغییرات را ذخیره کنید.

تابع wp_head() را اضافه کنید

تابع wp_head() یکی از مهمترین توابع وردپرس است. وظیفه این تابع قرار دادن خروجی در تگ head است. در واقع زمانی اهمیت پیدا می کند که بخواهید از افزونه های مختلف وردپرس استفاده کنید. بسیاری از افزونه ها برای قرار دادن اطلاعات خود در این تگ باید از این ویژگی استفاده کنند تا کار خود را به خوبی انجام دهند. بنابراین باید این تابع را در فایل header.php قرار دهید. برای این کار کد زیر را با کدهای قبلی جایگزین کنید:

فایل footer.php را تکمیل کنید

تا اینجا اطلاعات مورد نیاز خود را در فایل header.php قرار داده ایم. حالا باید قسمت پا را تمام کنیم. باید به یاد داشته باشید که فایل header.php دارای دو تگ باز html و body بود. حال باید تگ بسته آنها را در فایل footer.php قرار داده و تابع ()wp_footer را نیز اضافه کنیم. کد زیر را در فایل footer.php قرار دهید:

فایل functions.php چه کاربردی دارد

شاید برای شما هم سوالی پیش بیاید که چرا باید از توابع استفاده کنیم؟ پاسخ این است که برای تغییر مداوم اطلاعات سایت نیازی به ویرایش کدهای مختلف نداریم. شاید بخواهید شعار سایت خود را تغییر دهید. برای این کار وارد داشبورد وردپرس خود می شوید و متن قبلی را با متن جدید جایگزین می کنید و متن جدید به صورت خودکار نمایش داده می شود. دلیل نمایش خودکار آن استفاده از توابع است. این مورد زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که بخواهید پس از ساخت قالب وردپرس آن را به دیگران ارائه دهید که هر کدام نام سایت خود را دارند و اطلاعات آنها با یکدیگر متفاوت است.

ایجاد فایل functions.php

در ادامه آموزش طراحی قالب وردپپرس رایگان تا کنون 4 فایل در پوشه قالب های خود برای ایجاد یک قالب وردپرس ایجاد کرده ایم. حالا نوبت فایل functions.php است. این فایل کارهای زیادی برای سایت شما انجام می دهد. این در واقع فایلی است که می توان از آن برای تغییر رفتار پیش فرض وردپرس استفاده کرد. این فایل را می توان افزونه ای در نظر گرفت که باید به خاطر بسپارید:

به متن سرصفحه خاصی نیاز ندارد.
در بین فایل های قالب وجود دارد.
فقط بر روی قالب نصب شده تاثیر می گذارد.
فقط زمانی کار می کند که قالب فعال باشد.
می تواند PHP، WordPress و توابع سفارشی را اجرا کند.

مطمئنم شما هم با ما موافقید که ظاهر سایت خیلی جالب نیست. البته اگر صادق باشیم اصلا جالب نیست! همانطور که می دانید ترتیب تغییرات ظاهری در فایل style.css قرار می گیرد. بنابراین، با استفاده از فایل functions.php، این فایل را فراخوانی می کنیم تا ظاهری زیباتر نشان دهد. قطعه کد زیر را در فایل functions.php قرار دهید:

آدرس دهی فایل style

اکنون دستور فراخوانی فایل style.css به وردپرس ارسال می شود. اما ممکن است تعجب کنید که چرا ما از ابتدا فایل style.css را از طریق فایل header.php فراخوانی نکردیم؟ پاسخ به این سوال کمی تخصصی است، اما به طور خلاصه، داشتن یک تابع سفارشی برای فراخوانی style.css بهتر است زیرا باعث می شود در آینده با بزرگتر و بزرگتر شدن سایت شما، کارها بهتر انجام شود، شما خوشحال خواهید شد که این فایل تمام کارهای سنگین را انجام می دهد او بار را حمل می کند.

https://codex.wordpress.org/Theme_Development

چرا باید طراحی قالب وردپرس را یادبگیرم؟

همانطور که می دانید با توجه به وضعیت اخیر (کرونا) کسب و کارها به صورت آنلاین در حال حرکت هستند، برخی از سال گذشته برای کسب و کار خود وب سایت راه اندازی کردند و بسیاری دیگر مجبور به راه اندازی وب سایت در سال جاری شدند. اکنون…

به جرات می توان گفت که 99 درصد از این وب سایت ها با وردپرس طراحی شده اند، به این معنی که با طراحی یک قالب وردپرس و قرار دادن آن در سایتی مانند «جکت» یا «راست چین» یک فرصت درآمدزایی کامل برای شما توسعه دهندگان وردپرس وجود دارد. ” برای افرادی که محصول (قالب وردپرس) را دوست دارند. شما برای خرید آن نیاز دارید. با این کار فروش و درآمد بالایی را تجربه خواهید کرد و نیاز بازار با محصول شما برطرف می شود و چه بهتر از این!

جالب است بدانید که در حال حاضر بیش از 40 درصد از کل وب سایت های دنیا با وردپرس طراحی می شوند و این روند به شدت در حال افزایش است و کاملاً قابل پیش بینی است که به زودی این آمار به 50 درصد و بیشتر برسد.

من طراحی سایت با وردپرس بلدم آیا لازم است طراحی قالب هم یادبگیرم؟

2 علت مهم برای انجام این کار وجود دارد :

اولین دلیل این است که درآمد خود را منفجر کنید. چگونه تا حالا قالب های آماده ای که دیگران درست کردند و سایت را راه اندازی کردند را می خریدید، حالا برعکس کنید، شما قالب را تولید کنید، بگذارید بقیه ژاکت را بخرند و سایت را راه اندازی کنند. درآمد شما دیگر محدود به زمان نیست! شما می توانید 100 نسخه از قالب 200000 تومانی خود را در یک روز (متوسط ​​20 میلیون تومان) بدون انجام کار خاصی در آن روز بفروشید.

دلیل دوم: اگر همچنان با قالب‌های آماده کار می‌کنید، احتمالاً می‌خواهید با کدنویسی یا شخصی‌سازی ویژگی‌های موجود، ویژگی‌های جدیدی را به قالب اضافه کنید یا تغییرات دیگری را که در قالب مورد نیاز است، مطابق میل مشتری یا انجام دهید. کارفرما. به دلیل نداشتن مهارت های کدنویسی وردپرس قادر به ارائه این خدمات نباشید و مشتریان خود را از دست بدهید. پس به خاطر داشته باشید که برای بقا و پیشرفت در این زمینه، یادگیری کد نویسی وردپرس ضروری است زیرا دیر یا زود رقبای شما این مهارت های آموزشی تخصصی وردپرس را یاد خواهند گرفت و به زودی نابود خواهید شد.

کسب درآمد از طراحی و فروش قالب وردپرس

قطعا یکی از سودآورترین راه های کسب درآمد از وردپرس طراحی و ساخت محصول وردپرس است. محصولی که یک بار تولید می شود و به بی نهایت مشتری فروخته می شود. شما همچنین می توانید یکی از فروشندگان قالب وردپرس در Jacket باشید. قالب های حدود 200 هزار تومانی که چند هزار نسخه فروش داشته اند، درآمد چند صد میلیونی را برای طراح قالب به همراه داشته است. در این مطلب تمامی مهارت های لازم برای آموزش طراحی قالب وردپرس و فروش در ژاکت را خواهید آموخت.

فریلنسری کار کنید و پروژه بگیرید

شما عنوان فردی متخصص در طراحی وب سایت بدون کدنویسی دارید و همچنین در زمینه توسعه و کدنویسی وردپرس تخصص دارید، پروژه های زیادی در انتظار شما هستند، کافیست به سایت های ارتقای پروژه مانند Punishaw مراجعه کنید… ویرایش سایت و توسعه، پروژه، قالب ویرایش، پروژه، افزودن ویژگی های خاص و غیره فقط توسط توسعه دهنده وردپرس مورد نیاز است. متاسفانه یا خوشبختانه اکثر توسعه دهندگان وردپرس فقط بدون کدنویسی روی سایت کار می کنند و تعداد کارکنان برنامه نویسی وردپرس بسیار کم است. به همین دلیل شما عنوان توسعه دهنده و برنامه نویس وردپرس را دارید و می توانید از این قابلیت ها استفاده کنید.

با شرکت های طراحی سایت همکاری کنید

یکی دیگر از فرصت های شغلی که با آموزش طراحی قالب وردپرس برای شما فراهم میشود همکاری با شرکت هاست. طبق آمار حدود 92 درصد از وب سایت هایی که روزانه طراحی و راه اندازی می شوند وردپرس هستند و با توجه به رشد کسب و کار اینترنتی در 2 سال اخیر و تمایل جامعه به راه اندازی کسب و کار آنلاین، قطعاً اولین انتخاب مردم برای طراحی سایت وردپرس است.

بازار درآمد طراحی وب سایت رونق بیشتری پیدا کرده است و همانطور که می دانید گل سرسبد بازار طراحی سایت وردپرس است، به همین دلیل شرکت های طراحی سایت به شدت به دنبال متخصصان وردپرس هستند که کدنویسی و طراحی قالب های خاص وردپرس را بلد باشند. وردپرس را فقط بدون کدنویسی یاد گرفت. تعداد کارشناسان وردپرس بسیار کم است. حال با مهارت هایی که در این دوره کسب کرده اید می توانید به صورت حضوری، آفلاین، قراردادی، پروژه ای و یا… با شرکت های طراحی سایت همکاری داشته باشید و از این طریق درآمد قابل توجهی کسب کنید. پیروزی.

معرفی دوره آموزش طراحی قالب وردپرس

بهترین دوره ای که برای آموزش طراحی قالب وردپرس در ایران مطرح است دوره سایت وبسافت3 به آدرس websoft3.com میباشد که تمامی مراحل طراحی قالب وردپرس را از صفرتاصد بصورت کاملا پروژه محور آموزش داده است در حال حاضر این دوره جامع ترین و بروزترین دوره طراحی قالب وردپرس میباشد که بیش از 1000 هنرجوی راضی دارد پس از پایان این دوره شما توانایی طراحی قالب های حرفه ای و تجاری وردپرس را بدست میاورید میتوانید با فروش قالب وردپرس هم کسب درآمد کنید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده نظرات ویدیویی هنرجویان دوره روی تصویر زیر کلیک کنید

آموزش طراحی قالب وردپرس رایگان

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا