مشخصات صندلی مدیریتی مدل (M2019)

آشنایی با ابعاد استاندارد صندلی اداری

‌صندلی استاندارد یکی از اصلی‌ترین نیازهای کارمندان محسوب می‌شود. کارمندان در ادارات دولتی و خصوصی، بیشتر زمان کاری خود را بر روی صندلی نشسته و پشت سیستم، مشغول به کار هستند. نشستن‌های طولانی‌مدت می‌تواند برای این افراد تا حد زیادی آسیب‌زا باشد. بنابراین، به‌منظور جلوگیری از وارد شدن آسیب‌های متعدد، باید اطلاعات خود را درباره ابعاد استاندارد صندلی اداری ارتقاء دهید تا بتوانید یک صندلی باکیفیت و مناسب برای خود و کارمندانتان خریداری کنید. در ادامه، به بررسی کامل ابعاد استاندارد صندلی‌های اداری در مدل‌های مختلف می‌پردازیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید.

نام شرکت مجموعه ناب ایران
موبایل 09194844670
ادرس تهران , بازار مبل نعمت آباد , خیابان جانباز ، پلاک ۲۱۰
ایمیل nab-iran@repino.ir

مشخصات صندلی مدیریتی مدل (M2019)

انواع صندلی اداری

کاربرد انواع صندلی اداری، انواع گوناگونی دارند که ویژگی‌های آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. هر کدام از این صندلی‌ها در بخش‌های مختلف یک اداره‌ی خصوصی یا دولتی به‌کار برده‌ می‌شوند. در این قسمت، به معرفی انواع صندلی‌های اداری و ابعاد استاندارد آن‌ها می‌پردازیم.

صندلی مدیریت

یکی از مهم‌ترین صندلی‌ها در ادارات مختلف، صندلی مدیریت است. در واقع می‌توانیم ادعا کنیم که صندلی مدیریت در تمام محیط‌های کاری از بزرگ تا کوچک وجود داشته و جایگاه شخص مدیر است. طراحی و ساختار این صندلی تفاوت زیادی با سایر مدل‌های صندلی اداری دارد. این صندلی به‌گونه‌ای طراحی و ساخته‌ می‌شود که مناسب قرارگیری در اتاق مدیریت است. ابعاد استاندارد صندلی اداری مدیریت، بزرگ‌تر از سایر صندلی‌های اداری بوده و اصطلاحاً جلال و شکوهِ به‌مراتب بیشتری دارد.

ارتفاع صندلی مدیریتی مدل (M2019) اغلب بین ۴۰ تا ۵۶ سانتی‌متر است و به قد فرد بستگی دارد. بنابراین، هر مدیر می‌تواند صندلی متناسب با قد خود را انتخاب کند تا بهترین کارایی را داشته باشد؛ به گونه‌ای که کف پای فرد به‌‌خوبی بر روی زمین قرار بگیرد تا پاها در مناسب‌ترین حالت خود قرار داشته باشند. اغلب صندلی‌های مدیریت قابلیت تنظیم ارتفاع دارند؛ پس افراد می‌توانند آن‌ها را به‌ دلخواه خود تنظیم کنند. عرض صندلی‌های مدیریتی نیز اهمیت داشته و باید بیشتر از ۴۸ سانتی‌متر باشد تا فرد به ‌راحتی در آن قرار بگیرد.

صندلی کارمندی

در هر اداره، تعداد زیادی صندلی کارمندی وجود دارد که کارمندان در بخش‌های مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنند. این صندلی‌ها نیز باید ویژگی‌های مخصوص به خود را داشته باشند. صندلی‌های کارمندی اغلب چرخان هستند تا راحتی بیشتری برای افراد فراهم کنند. در چنین حالتی فرد، به میزان کمتری احتیاج به بلند شدن از جای خود خواهد داشت و می‌تواند برای طولانی‌مدت به صورت نشسته، به انجام فعالیت‌های خود بپردازد.

ن‌چه درباره‌ی ابعاد استاندارد صندلی اداری کارمندی اهمیت دارد، تنظیم ارتفاع آن است. این صندلی‌ها باید بسته‌ به قد افراد، قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشند تا هر فرد بتواند با تنظیم در بهترین حالت، از آن‌ها به صورت بهینه استفاده کند. صندلی‌های کارمندی اغلب دارای دسته‌ هستند تا کارمندان بتوانند دست‌های خود را به راحتی و بدون کوچک‌ترین فشار، بر روی آن قرار داده‌ و فعالیت خود را پشت میزشان انجام دهند. در این صندلی‌ها، آرنج‌ها باید به ‌راحتی بر روی دسته قرار بگیرند؛ به‌گونه‌ای که هیچ فشاری به شانه‌ها وارد نشود.

فاصله بین دسته‌ها نیز در این زمینه اهمیت زیادی داشته و نباید به صورتی باشد که فرد برای نشستن و بلند شدن با مشکل روبه‌رو شود. صندلی‌های کارمندی معمولا در سه سایز ساخته‌ می‌شوند که ارتفاع و عرض آن‌ها با یکدیگر متفاوت است؛ پس افراد با جثه و قدهای مختلف، باید به سراغ سایز صندلی مناسب خود بروند.

صندلی انتظار

اگر سری به اداره‌های دولتی یا خصوصی بزنید، قطعا با نوعی صندلی اداری دیگر نیز آشنا خواهید شد که به‌ عنوان صندلی انتظار شناخته می‌شود. این صندلی‌ها برای استفاده مراجعین تهیه شده‌اند تا افرادی که برای کارهای مختلف به اداره و یا دفتر کار شما مراجعه می‌کنند، از آن‌ها برای نشستن استفاده نمایند. صندلی‌های انتظار تنوع بسیار گسترده‌ای دارند. به عنوان مثال، صندلی انتظار یا اصطلاحاً صندلی مهمان قرار گرفته‌ در اتاق مدیریت، تفاوت بسیار زیادی با صندلی انتظار موجود در اتاق انتظار دارد.

در طراحی و ساخت صندلی‌های انتظار معمولا توجه چندانی به راحتی نمی‌شود؛ چراکه در اغلب مواقع افراد برای مدت‌زمان طولانی از این صندلی‌ها استفاده نمی‌کنند. مطابق با قوانین ابعاد استاندارد صندلی اداری و هم‌چنین استاندارد ایزو در ساخت صندلی، بهتر است ارتفاع این صندلی‌ها نیز به‌گونه‌ای ساخته‌ شود که کف پای افراد به ‌راحتی روی زمین قرار بگیرد. لازم به ذکر است از آن‌جایی که افراد با قدهای مختلف در طول روز از این صندلی استفاده می‌کنند، پایبندی به این اصل بسیار دشوار خواهد بود. زاویه‌ی بین نشیمن و تکیه‌گاه این صندلی‌ها نیز اهمیت زیادی دارد و بهتر است کمتر از ۹۰ درجه نباشد.

نکات مهم در خرید صندلی مدیریتی

اگر به صورت حضوری قصد خرید صندلی مدیریتی را دارید کار شما ساده تر می‌شود. تنها کافیست به نکاتی توجه کنید که تفاوت میان صندلی آرگونومیک و استاندارد با صندلی معمولی را مشخص می‌سازند. در این بخش این نکات را برای شما شرح داده‌ایم:

  • پس از نشستن روی صندلی دقت کنید که گودی کمر شما پر شد و بدن شما در وضعیت راحتی قرار دارد.
  • قسمت دسته‌ها باید به راحتی قابل تنظیم شده و باید تا حداقل 6 سانتی متر قابلیت تغییر ارتفاع داشته باشند.
  • ارتفاع زانوی شما نباید بیشتر از 15 سانتی متر شود.
  • حتما قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی را چک کنید. ارتفاع صندلی به راحتی باید توسط اهرم مکانیزم تا 10 سانتی متر قابل تغییر باشد.
  • پهنای نشیمنگاه را بررسی کنید. نشیمنگاه استاندارد 30 تا 50 سانتی متر باید باشد.
  • بدنه صندلی مدیریت نباید پس از نشستن دچار تعریق شود و قابلیت تنفس داشته باشد.

صندلی مدیریتی مناسب را از کجا بخریم؟

یکی از بزرگترین مشکلاتی که در تهیه صندلی مدیریتی مناسب وجود دارد نحوه خرید این محصولات است. همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم به دلیل رقابت بالای بازار صندلی ادرای، تولید کننده‌های زیادی وجود دارند که کیفیت قابل قبولی ارائه نمی‌دهند و بعضا قیمت‌های نامعقولی دارند. پیشنهاد ما به شما شرکت ناب ایران است. ناب ایران از تولید کننده‌هایی است که در ساخت صندلی و مبلمان اداری سابقه ای طولانی داشته و یکی از بهترین شرکت‌هایی است که با بسیاری از ارگان‌های دولتی و خصوصی فعالیت می‌کند. همچنین به سبب رعایت کردن ویژگی‌ های صندلی مدیریتی در محصولات خود تاکنون توانسته رضایت خریداران را با خود به همراه داشتن.

شرکت ناب ایران از بهترین مواد اولیه در ساخت صندلی مدیریتی خود استفاده می‌کند و به همین دلیل این محصولات از کیفیت بالایی برخوردارند و برای تضمین این کیفیت 3 سال گارانتی در نظر گرفته شده که اطمینان زیادی به مشتریان خواهد بخشید. همچنین شرکت ناب ایران کار شما را بسیار راحت تره و خیلی راحت می‌توانید از دسته بندی‌های مختلف صندلی اداری، محصول مورد نظر خود را به سبد خرید خود اضافه کنید و پس از مدت کوتاهی صندلی مورد نظر را درب منزل تحویل بگیرید. همچنین امکان خرید از فروشگاه ناب ایران به صورت حضوری وجود دارد تا از نزدیک صندلی‌های اداری را مشاهده کنید و آنها را تست کنید. برای اینکار نیز می‌توانید از آدرس‌های موجود در سایت بهره ببرید.

لازم به ذکر است مجموعه ناب ایران در 13 استان کشور شامل شهر های تهران، کرج،اهواز، همدان، گیلان، استان مرکزی، آبادان، کردستان، اصفهان، سمنان، لرستان، کاشان و شیراز بیش از 30 نمایندگی جهت فروش محصولات و همچنین خدمات پس از فروش(گارانتی) دارد.

در لینک زیر آدرس دقیق نمایندگی ها موجود می باشد:

نمایندگی ها

شماره تماس: 09194844670

(تمرکز فروش بیشتر بر تهران باشد سپس نمایندگی های شهرستان ها)

نکات مهم در هنگام خرید صندلی اداری

در هنگام خرید صندلی اداری استاندارد باید به چند نکته توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین صندلی را خریداری کنید.

–   سعی کنید بین قیمت صندلی اداری و استانداردهای آن یک تعادل برقرار کنید. این که صرفا یک صندلی ارزان بخرید، شاید هزینه های شما را در لحظه کاهش دهد؛ اما در طولانی مدت می بایست هزینه های بیشتری را برای درمان بیماری های ناشی از استفاده از صندلی غیر استاندارد پرداخت کنید.

–  پیش از خرید صندلی اداری، با افراد متخصص سلامت و همکاران خود مشورت کنید و سعی کنید یک صندلی استاندارد را برای کارمندان تان خریداری کنید تا علاوه بر حفظ سلامت آن ها، بهره وری کارشان را نیز افزایش دهید.

–  درباره ویژگی های یک صندلی اداری استاندارد تحقیق کنید و با درنظر داشتن این اطلاعات نسبت به خرید صندلی اداری استاندارد مورد نظر خود اقدام نمایید.

دکمه بازگشت به بالا