بین المللکسب و کار برتر

روند درخواست ویزای شنگن

نکات ضروری برای دریافت ویزای شینگن

در مورد مدت اعتبار ویزای شینگن باید به یک بحث مهم دقت داشت و آن اینکه کدی اختصاصی برای مسافرت‌های هر فرد وجود دارد که نشان دهنده تعداد دفعات مجاز تردد وی در این مدت ۹۰ روزه است.

Schengen visa application process

 این در حالیست که اگر کد سینگل در ویزای شینگن فردی درج شده باشد، حتی در صورتی که تنها ۱ روز در منطقه شینگن اقامت داشته و اروپا را به هر دلیلی ترک کند و از اعتبار ۱۸۰ روزه ویزای وی نیز زمان بسیاری باقی مانده باشد، برای ورود مجدد به این منطقه باید دوباره برای درخواست ویزا اقدام نموده و تا زمان صدور ویزای جدید حق ورود به هیچ یک از کشورهای این منطقه را نخواهد داشت.

به چند نکته مهم دیگر نیز در خصوص این ویزا در ادامه اشاره می‌کنیم:

  • برای درخواست ویزا از سفارت اتریش تمامی مدارک می‌بایست به زبان آلمانی ترجمه شود
  • همراه داشتن ۶۰ یورو در روز مصاحبه الزامی است
  • پس از صدور ویزا ضمانت نامه 500 میلیون تومانی به ازای هر نفر دریافت خواهد شد
  • در صورت ویزا نشدن درخواست، مبلغی بابت هزینه‌های جاری کم شده و مابقی مبلغ بازپرداخت خواهد شد.

مزایای ویزای شینگن

ویزای شینگن دارنده آن را از مزایای بی شماری بهره مند می سازد. همانطور که میدانید شینگن 27 کشور اروپا را دربر میگیرد. این کشورها با امضای معاهده شینگن این امکان را برای افرادی که قصد عزیمت به حوزه را دارند فراهم کرده است که با دارا بودن ویزای یکی از کشورهای عضو به سایر کشورهای این منطقه بدون نیاز به اخذ ویزای مجدد سفرکنند.

بازه زمانی ویزای توریستی شینگن 90 روز در 6 ماه است. به این معنا که در مدت زمان 180 روز می توانید 90 روز در این منطقه حضور داشته باشید. ویزای شینگن همچنین به افرادی که قصد شرکت در کنفرانس های بین المللی و یا نمایشگاه را دارند امکان حضور می دهد. فقط کافیست با ارائه دعوتنامه اقدام به اخذ ویزای شینگن نمایید.
از دیگر مزیت های این ویزا امکان کار در یکی از کشورهای این منطقه است. به این منظور از یک کارفرمای اروپایی باید دعوتنامه کاری دریافت کنید و سپس و در صورت دارا بودن باقی شرایط ویزای شینگن دریافت نمایید. گفتنیست که میزان حضور شما در کشور مقصد بستگی به مدت قراردادتان دارد.
ویزای شینگن برای افرادی که قصد درمان پزشکی در اروپا را دارند نیز خدماتی را ارئه می دهد. به این ترتیب که پس از مذاکره با یک بیمارستان در کشور مد نظر و با در دست داشتن مدارک پزشکی جهت دریافت ویزای شینگن درخواست دهید.

نمونه ویزای شینگن

ویزای شینگن به صورت لیبل در پاسپورت متقاضیان الصاق می‌شود. این لیبل دارای یک سری اختصارات و کد هایی می‌باشد جهت مشاهده نمونه به عکس زیر مراجعه کنید. نمونه ویزای شینگن صادر شده در قصران گشت

استعلام ویزای شینگن

معمولاً استعلام صدور ویزا از طرف آژانس مسافرتی و یا شخص متقاضی قابل پیگیری نمی باشد. در واقع طی زمان تقریبی اعلام‌شده از طرف سفارت و کنسولگری برای رسیدگی به درخواست ویزا که بازه ای حدود ۲ هفته تا ۱ماه زمان می‌برد، باید منتظر دریافت جواب سفارت باشید.

اگر خدمات پیگیری ویزا از طریق پیامک را انتخاب کرده باشید، پس از رسیدگی به درخواست شما، جواب قبولی و یا ریجکت درخواست ویزا از طریق پیامک برای شما ارسال می شود. این پیامک‌ رهگیری به شماره موبایل‌ درج شده در فرم درخواست ویزا ارسال می‌شود. همچنین اگر در فرم درخواست اخذ ویزا، قسمت ایمیل را نیز تکمیل کرده باشید، اطلاعات پیگیری ویزا شما از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.

دلایل ریجکتی ویزای شینگن

پرونده هایی که به سفارت کشورهای عضو شینگن مانند سفارت ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، فرانسه و هلند … فرستاده می‌شود، توسط کارگزاران سفارت مورد بررسی قرار می‌گیرند؛ دلایل ریجکت شدن ویزا نیز باید در نامه‌ای مکتوب به فرد درخواست کننده اطلاع داده شود.

در این نامه گزینه‌های تیک خورده ای وجود دارد که به منزله عدم دریافت ویزا شینگن و قانع نشدن آفیسر سفارت می باشد. از مهم‌ترین موارد ریجکت شدن ویزا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

  1. مدارک ارائه شده به سفارت اشتباه، جعلی یا ناقص بوده است.
  2. دلیل روشنی از هدف سفر و اقامت خود ارائه نشده است.
  3. شرایط متقاضی جهت برخورداری از توانایی مالی کافی به منظور سفر و اقامت در کشور مورد نظر و بازگشت به کشور خود یا کشور سوم دیگری به اثبات نرسیده است.
  4. اگر متقاضی در حال حاضر و به مدت 3 ماه در یکی از کشورهای عضو ساکن باشد.
  5. فرد متقاضی جزو افرادی باشد که توسط اعضای شینگن تحریم شده است و اجازه ی ورود به کشورشان را ندارد.
  6. اگر جزو افرادی است که برای امنیت ملی، سلامت همگانی، سیاست های عمومی و داخلی و روابط بین الملل تهدید محسوب می شود و اجازه ی ورود به کشور مقصد را ندارد.
  7. مدرکی دال بر اینکه دارای بیمه ویزا هست را ارائه نکرده است.
  8. دلایلی که برای هدف خود از سفر و اقامت خود بیان کرده است، قابل اتکا و کافی نیستند.
  9. دلایل متقاضی برای خروج از کشور عضو قبل از اتمام مدت ویزا به روشنی بیان نشده است.
  10. اگر متقاضی مدارک کافی برای گرفتن ویزا که بایست در زمان مناسب ارائه دهد و همچنین مدارکی که باید جهت خروج از کشور آماده می کرده است، کافی و مناسب نبوده اند.
  11. متقاضی از در خواست خود صرف نظر کرده است.

رفع ریجکتی ویزای شینگن

در صورتی که به یکی از دلایلی که در بالا گفته شد با درخواست ویزای شما موافقت نشد چه باید کرد؟ 1 تا 2 ماه زمان دارید که به نتیجه درخواست ویزا اعتراض کنید. برای رفع ریجکتی ویزای شینگن باید نامه ای در قالب ایمیل برای سفارت کشور مقصد نوشته و دلایلی را که به دلیل آن ریجکت شده اید را شرح دهید. اگر افسر پرونده از بازگشت شما به کشورتان مطمئن نیست باید با ارائه اسناد ملکی و شغلی اعلام کنید که شما به کشور خود وابستگی دارید و به محض تمام شدن مدت ویزا به کشور خود باز میگردید. اگر پرونده شما دچار نواقص است آن را برطرف کنید.

به خاطر داشته باشید عدم اعتراض به نتیجه درخواست ویزا به معنای تایید شما در جواب درخواست ویزا است و با ریجکتی خود موافق هستید که این نمره منفی در پرونده شما به حساب می آید.
در صورتیکه قصد اقدام مجدد برای اخذ ویزای شنگن را کردید اول اینکه باید اجازه دهید مدت 1 تا 2 سال از ریجکتی ویزای شما بگذرد دوم اینکه اقدام به اخذ تور به صورت گروهی نمایید.

سوالات رایج مصاحبه ویزای شینگن 2023

مصاحبه ویزای شینگن تنها جلسه ای نیست که شما مدارک خود را ارائه بدهید . رفتار و پاسخ شما در روز مصاحبه که به سفارت میروید در پذیرفته شدن یا رد شدن ویزای شما نقش مهمی دارد. بد نیست قبل از حضور در جلسه با سوالات متداولی که از شما پرسیده میشود آشنا شوید :

  • وضعیت تاهل شما چگونه است و شغل همسرتان چیست؟
  • چرا به ویزای سه ماه نیاز دارید؟ آیا می‌توانید سفر خود را کوتاه‌تر کنید؟
  • با چه کسی سفر می‌کنید؟
  • چرا می خواهید به کشور ما سفر کنید؟
  • آیا فرزند دارید؟ چند ساله هستند و چه کار می‌کنند؟
  • آیا دوست، فامیل یا آشنایی در این محدوده دارید؟
  • اگر برای دوره‌های تحصیلی یا پژوهشی سفر می‌کنید، چطور با کالج مورد نظر آشنا شده‌اید؟
  • آیا توانایی پرداخت هزینه‌ها در مدت زمانی که در کشور ما هستید را دارید؟
  • چه اطمینانی هست که به کشور خود بازمی‌گردید؟

البته پرسش‌های بسیار دیگری نیز می‌توانند در فهرست سوالات در روز مصاحبه قرار گیرند. سؤالاتی جزئی‌تر در خصوص کاری که انجام می‌دهید، فرد اداره‌کننده شرکت در زمان سفر شما، افرادی که با شما زندگی می‌کنند و مواردی این‌چنینی. حتی ممکن است در روز مصاحبه از شما پرسیده شود من فکر می‌کنم شما پیش از پایان  به کشورتان برنمی‌گردید، نظرتان چیست؟ باید برای تمامی این پرسش‌ها آماده‌باشید.

تفاوت ویزای کانادا و شینگن

بسیاری از افراد تصور می کنند با دارا بودن و می توانند به کشورهای عضو حوزه شینگن نیز سفر کنند. اما اینطور نیست! منطقه شینگن شامل 27 کشور اروپایی است که کشور کانادا عضو آن نیست. البته سفر به کشورهای منطقه شینگن سابقه خوبی در پرونده فرد متقاضی است که می تواند او را در اخذ ویزای توریستی کانادا یاری دهد و بالعکس. در واقع از دید آفیسر پرونده اینکه شما سابقه سفر به کشوری مانند کانادا که کمی در اعطای ویزا سخت گیر است را دارا هستید نکته مثبتی در پرونده شماست و نشاندهنده این است که فرد خوش قولی هستید و پس از اتمام مدت ویزا به کشور خود بازخواهید گشت.

سریع ترین روش اخذ ویزای شینگن

ویزای شینگن در انواع مختلفی صادر می شود و روش های متفاوتی برای پذیرش مهاجر به این کشورها وجود دارد. از مهمترین روش های دریافت ویزای شینگن، ویزای شینگن توریستی، ویزای شینگن کاری، ویزای شینگن تحصیلی و ویزای شینگن اسپانسرشیپ است. می توان گفت سریع ترین روش اخذ ویزای شینگن ویزای اسپانسرشیپ است. اگر در کشورهای عضو حوزه شینگن دارای اقوام درجه یکی هستید که شهروندی و یا اقامت دائم آن کشور را دارد می توانید با دریافت دعوتنامه از آن فرد اقدام به دریافت ویزای شینگن اسپانسرشیپ نمایید. فرد دعوت کننده باید دارای شرایطی از قبیل تمکن مالی مناسب باشد. سایر مدارکی که فرد دعوت کننده ملزم به ارائه آنها است مشخصات هویتی و آدرس محل سکونت است.

ویزای شینگن ارزان، تضمینی و فوری

احتمالا جمله ویزای شینگن ارزان، تضمینی و فوری زیاد به گوشتان خورده است. واقعیت مطلب این است که هیچ تضمینی برای دریافت هیچ نوع ویزایی وجود ندارد. تنها تضمینی که برای اخذ ویزای شینگن وجود دارد این است مشاوران اخذ این نوع ویزا گام به گام مراحل اخذ ویزا در کنار شما باشند.

نکته ی دیگر که برای اخذ ویزای تضمیمنی شینگن وجود دارد این است کارشناسان اخذ ویزای شینگن با دقت بسیار در ارزیابی مدارک خواسته شده شما را یاری دهند؛ چرا که در صورتی که مدارک متقاضی ناقص و یا غیر واقعی باشند با درخواست ویزای آنها موافقت نمی شود. در واقع در ویزای شینگن تضمینی، موسسه ای که مراحل اخذ ویزای شینگن را بر عهده می گیرد تمام تلاش خود را می کند تا احتمال ریجکت شدن متقاضی را تا حد بسیار زیادی پایین آورد.

از طرف دیگر زمانی که متقاضی مستقیما برای دریافت ویزای شینگن اقدام کند هزینه و زمان زیادی را باید صرف کرده و ممکن است در نهایت نتواند به موقع تمامی مراحل را به انجام برساند. اما اگر دریافت ویزای شینگن را به متخصصان بسپارید با توجه به تجربه و تخصص خود مراحل دریافت ویزا مانند رزرو بلیط، هتل، وقت سفارت و انگشت نگاری و … را برعهده گرفته و با توجه به تجربیاتشان در کمترین زمان ممکن روند اخذ شینگن را انجام می دهند.

خدمات قصران گشت برای ویزای شینگن

شرکت قصران گشت با دارا بودن سابقه ای درخشان در اخذ ویزای شینگن یکی از موسسات کارآمد و خوشنام در این حوزه است. کارشناسان مجرب قصران گشت از صفر تا صد مراحل دریافت این ویزا در کنار شما هستند. از چگونگی جمع آوری مدارک گرفته تا دریافت وقت سفارت، انگشت نگاری، رزرو هتل و بلیط … به شما مشاوره می دهیم. ااعلام رضایت مسافران ما از روند دریافت ویزای شینگن باعث دلگرمی و افتخار ماست.

درخواست پناهندگی با ویزای شینگن

گاهی شرایط اقتصادی، سیاسی و داخلی یک کشور به گونه ای پیش می رود که برخی از شهروندان آن کشور تصمیم به ترک آنجا می گیرند. در صورتی که فردی درخواست پناهندگی با ویزای شینگن داشته باشد پس از اخذ ویزای توریستی شینگن و پس از ورود به کشور مقصد باید خود را به اداره پناهندگی آن کشور معرفی کند. قابل ذکر است شرکت قصران گشت خدماتی برای پناهندگی ارائه نمی دهد و این روش را توصیه نمی کند.

دکمه بازگشت به بالا