عمومیکسب و کار برتر

چرا به قبرس مهاجرت کنیم؟

البته بعد از خواندان نظرات از شما دعوت می شود تا این مقاله را نیز که با بررسی بسیاری از موارد نوشته شده است مطالعه کنید ، اما با توجه به مقدمه ای در خصوص قبرس شمالی جزیره قبرس که به عنوان مروارید دریای مدیترانه معروف است در محل تلاقی سه قاره مهم اروپا، آسیا و افریفا واقع شده است و تاریخچه ای بسیار غنی دارد و بسیاری از امپراطوری های بزرگ در این جزیره حکمرانی کرده اند ، یونایان ، رومیان ، صلیبیان ، ایرانیان ، عثمانیان و بریتانیا از مهمترین امپراطوری هایی بوده اند که در این جزیره حضور داشته اند ، و هر کدام نیز در این جزیره آثاری را به جای گذاشته اند که خود گواهی براین موضوع است.

چرا به قبرس مهاجرت کنیم؟

اما سوالی که در ذهن بسیاری از دوستان می باشد ، این است که چرا جزیره قبرس به دو قسمت تقسیم شده است ، چرا در نقشه های جهانی فقط یک قبرس است و چندین سوال دیگر که در ادامه در این خصوص توضیخات لازم را خواهیم داد.

بریتانیا آخرین امپراطوری بود که در این جزیره حکمرانی کرد ، قبرسی ها هر روز از این حکومت بیشتر ناراضی می شدند و هر روز اعتراضات بیشتر می شد ، کم کم با تشکیل گروه های مبارز و فشار بر جوامع جهانی و تلاش سیاستمداران قبرس در سال 1952 میلادی قبرس به عنوان کشور مستقل معرفی شد و حکومت قبرس با مشارکت دو گروه یونانی و ترک ها کار خودش را شروع کرد ، 30 تا 40 درصد تشکیلات دولتی و نظامی توسط ترک های قبرس اداره میشد ، اما کم کم اختلافات بین ترک ها و یونانیان بالا گرفت که نتیجه آن جنگ قبرس و تشکیل قبرس شمالی و جنوبی در سال 1974 بود .

دین مردم قبرس شمالی اسلام می باشد و زبان رسمی ترکی استانبولی است ، البته اکثر مردم به زبان انگلیسی نیز آشنا هستند ، واحد پول قبرس شمالی لیر می باشد ، این در حالی است که برای خرید ملک در قبرس شمالی ، واحد پولی پوند و دلار بیشتر مورد استفاده قرا می گیرد.

سرزمینی با بیش از 300 روز آفتابی که در شرق دریای مدیترانه آرام گرفته است با مردمانی خونگرم و مهربان و طبیعتی زیبا و هوایی به دور از آلودگی با روزهای بلند که در سال های اخیر مورد توجه افراد زیادی از سرتاسر دنیا قرار گرفته است.

اکثریت دانشجویان بین المللی، به جای اجاره کردن خانه، در خوابگاه دانشجویی قبرس شمالی اقامت می‌کنند. قبرس شمالی دارای تعدادی دانشگاه‌های مهم و پیشرو است که در طی سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های چشمگیری بوده‌اند. همین پیشرفت‌ها باعث شده تا بسیاری از دانشجویان ایرانی، تحصیل در قبرس شمالی را یکی از انتخاب‌های مهم خود بدانند.

اگر قرار بود شما یک داشته باشید که اصلا نوشتن این مقاله اصلا نیاز نبود ، چرا که شما یک سفر و گشت و گذار خاطره انگیز را تجربه میکردید که همه آن مزایا بود، اما وقتی صحبت از زندگی و اقامت طولانی در قبرس شمالی باشد، موضوع فرق می کند و شما باید همه جوانب را بسنجید و همه متغیرها را در این معادله وارد کنید و همه چیز را ، حتی کوچکترین چیزها را نیز بگیرید تا در نهایت یک تصمیم درست در اینخصوص گرفته باشید.

 خبری از شلوغی و ریتم تند نیست

یکی دیگر از مزایای قبرس شمالی ریتم زندگی آهسته و با طمانینه است، خیلی از ما تجربه شلوغی و ریتم تند شهرهای بزرگ را داریم و این ریتم قبرس شمالی شاید برای بسیاری از ما احساس خوبی به همراه داشته باشد ، در قبرس شمالی خبری از عجله نیست و یک آرامش خاصی بر همه کارها حکم فرماست که قطعا این آرامش باعث می شود تا شما طعم زندگی را بهتر بچشید و لذت ببرید.

بهداشت و درمان با کیفت بالا

مراکر درمانی دولتی قبرس شمالی بسیار مجهز و در عین حال منظم هستند و بهترین پزشک ها و پرستاران و کادر درمانی را به استخدام درآورده اند و امکانات درمانی عالی در کنار این کادر درمانی باعث شده است تا بهترین خدمات را ارائه دهند.

شهروندان و کسانی که موفق به اقامت دائم قبرس شمالی شده باشند، می توانند به صورت کاملا رایگان از این خدمات بیمارستان ها و مراکز درمانی استفاده کنند و این باعث کاهش هزینه های زندگی شما در قبرس شمالی می شود.

این مزیت قبرس شمالی مخصوصا برای کسانی مناسب است که با خانواده خود به قبرس مهاجرت کرده اند و این جزیره در حال حاضر به عنوان قطب توریسم درمانی نیز در منطقه و کشورهای حوزه دریای مدیترانه محسوب می شود.

 داشتن حساب های بین المللی

امروزه داشتن یک حساب بین المللی برای بیاری از افراد یک ضرورت است و خیلی از افراد علاقمند به داشتن و افتتاح چنین حسابی هستند ، اما تحریم های بین المللی ایرانیان را از داشتن چنبن حسابی محروم کرده است . یکی از مزایای مهاجرت به قبرس شمالی امکان داشتن حساب بین المللی است ، خیلی از ایرانیان استعداد هایی در زمینه فضای مجازی دارند و با نعمت اینترنت می توانند خیلی از کارها را در خانه برای هر جای دنیا انجام بدهند ، اما نبود یک شماره حساب بین المللی و مشکلات آن ، افراد را از ادامه کار منصرف می کند ، اما شما با می توانید این مشکل را حل کنید ، ضمنا کسانی که در زمینه یوتبوب و کارهای فریلسنری فعالیت دارند هم قبرس یک گزینه مناسب برای نقد کردن درآمد محسوب می شود.

 مالیات کم

قطعا موضوع مالیات برای صاحبان کسب و کار و کمپانی های بزرگ خیلی مهم است و هر جا که بتوان مالیات کمتری داد برای کمپانی ها بهشت محسوب می شود ، قبرس شمالی توانست تا با کاهش مالیات نظر خیلی از کمپانی ها را به خود جلب کند، این موضوع در اوایل به صورت وحشتناکی جذاب بود ، اما در سال های اخیر و با توجه به ورود اتحادیه اروپا به موضوع ، کمی رنگ باخته است ، اما هنوز هم به میزان قابل توجهی با بقیه کشورها ی منطقه اختلاف دارد و موجب جذب صاحبان کسب و کار شده است و هنوز هم یک مزیت بزرگ در قبرس شمالی محسوب می شود.

اما بجز مالیات موضوع دیگری نیز برای کسب و کارها مورد اهمیت است که میتوان به اهمیت ندادن قبرس شمالی به تشریفات همچون دفتر و لباس رسمی است ، این بدان معنی هست که شما میتوانید در منزل یا کنار ساحل و هرجای دیگر و با هر نوع لباسی کسب و کار خود را در قبرس داشته باشید.

 اقتصاد رو به رشد و بازار کار پویا

اقتصاد قبرس شمالی در سال های اخیر رشد خوبی پیدا کرده است و این رشد به خاطر بهتر شدن وضعیت خدمات و رشد سرمایه گذاری و است که با توجه به این رشد ، کیفیت زندگی هم در این جزیره به مراتب بهتر از قبل شده است.

تولید ناخالص از 2 میلیارد دلار سال 1980 به 22 میلیارد دلار در 2017 رسیده و تا سال 2022 نیز رشد بسیار بیشتر بوده است و توانسته رشد 2 درصدی سالانه را ثبت کند که این موضوع به لطف گردشگری و صنایع فعال در حوزه خدمات بوده است.

 سرعت اینترنت خوب و در دسترس

یکی از مزایای قبرس سرعت خوب اینترنت است ، البته از سرعت فوق العاده که در بعضی کشورهای پیشرفته استفاده می شود اینجا خبری نیست ، اما سرعت به نسبت کشور ایران بسیار بهتر است و نکته مهم بجز سرعت زیر ساخت بی نقص اینترنت و شبکه های اینترنتی در این کشور است که موجب ثبات و عدم قطعی اینترنت و سرعت خوب آن شده و به مشاغلی که به دورکاری نیاز دارند کمک فراوانی می کند.

آلودگی بسیار کم و تمیزی هوا

یکی دیگر از مزیت های قبرس شمالی هوای بسیار تمیز و عاری از آلودگی هوا است ، چرا که در این کشور از صنایع سنگین آنچنان خبری نیست و یک جزیره ای است که توسط آب محاصره شده است که این موضوع باعث شده تا آلودگی از کشور و جای دیگر به آن سرایت نکند و هوا را تازه و تمیز نگه میدارد.

این هوا برای همه بسیار مناسب است ، البته برای سالمندان و خانواده های دارای فرزندان خردسال بسیار ایده ال است و این تمیزی پایدار است و مربوط به فصل خاصی نیست و نکته دیگر هم در خصوص آب های این کشور است و آب هایی که این کشور را احاطه کرده است از نظر سازمان محیط زیست جزو تمیزترین آب ها به شمار می رود.


 دانشگاه ها با سطح علمی بالا و هزینه کم

یکی از مزیت های  اقامت در قبرس شمالی برای دانشجویان و علاقمندان به ادامٔه تحصیل در خارج از کشور است. قبرس شمالی دانشگاههای به نسبت ارزانی دارد و سطح آموزشی و امکانات بسیارخوبی دارند و مدارک این دانشگاه ها از اعتبار جهانی برخوردار می باشد. همچنین ورود به این دانشگاه ها شرایط دشواری ندارد و اپلای آنها، از سایر دانشگاه های اروپایی و حتی ترکیه ساده تر است.

شاید بجز کیفیت و پذیرش راحت در ، چیزی که بیش از همه نظر دانشجویان خارجی و بخصوص ایرانی را به خود جلب می کند، عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی  می باشد. خیلی به ندرت مرکز آموزشی عالی اسم و رسم داری پیدا میکنید که مثل دانشگاه های کشور قبرس شمالی ، شما را به صورت مشروط پذیرش کنند و بتوانید بدون داشتن مدرک زبان در آن تحصیل کنید، البته در این دانشگاه های این کشور در ابتدا از شما آزمون زبان گرفته می شود و در صورتی که نتوانید نمره لازم را کسب کنید، یک ترم زبان انگلیسی در می گذرانید.

 احساس غربت نمی کنید

غربت و غم دوری از وطن یک احساس مشترک بین همه کسانی است که وطن خودشان را ترک کرده باشند، قطعا همه مهاجرین در کشورشان وابستگی هایی داشته اند که مجبور به ترک آنها شده اند ، خود این موضوع باعث می شود که احساس دلتنگی به افراد دست بدهد ، این احساس زمانی شدید تر می شود که شما را در آن کشور به چشم یک غریبه نگاه کنند ، و درآن زمان تحمل این درد برای شما سخت تر می شود .

اما ترک های قبرسی به مهاجران به چشم یک غریبه نگاه نمی کنند ، ترک های قبرسی خودشان سختی های زیادی را تحمل کرده اند، هنگام برخورد با آنها لبخند بر لب دارند ، صبور بوده و در کل انسان های خوب و مهربان هستند و این موجب شده تا شما احساس غربت کمتری بکنید ، نیز به سرعت در حال افزایش هستند و این خود یک مزیت قبرس شمالی است

 

واقعیت های قبرس شمالی

مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی خود نشان دهنده واقعیت های این سرزمین است ، واقعیت هایی که اگر به آن خوب توجه کنید ، متوجه می شوید که ، این جزیره به سرعت در حال پیشرفت است ، سرعت ساخت و ساز ، بخصوص در قسمت شمالی و ترک نشین ، خود نشان دهنده همه چیز است ، اگر در سال 2021 در مناطق پیشنهادی همانند ملک خریده بودید ، در سال 2022 قیمت ملک شما دو برابر شده بود ، البته به پوند و اگر به ریال بخواهیم محاسبه کنیم ، بیشتر از 4 برابر در یک سال ، پس با دانستن این واقعیت ، زودتر تصمیم بگیرید ، که ممکن است فردا دیر باشد.

در کنار مزایای خرید ملک در قبرس شمالی ، مراقب نیز باشید ، نداشتن دانش در اینخصوص می تواند برای شما مشکلاتی به وجود آورد که جبران آن تا حد زیادی غیر ممکن است.

مزایای زندگی در قبرس شمالی چیست؟

منظره های زیبا و هوای پاک و تمیز و طرح های مالیاتی عالی و مناسب برای شرکتها و فرصت های شغلی از راه دور و سبک زندگی آرام و امنیت بالای جزیره

معایب زندگی در قبرس شمالی

 

خلوتی و حوصله سر بر بودن جزیره در فصل های خاص از سال ، و میزان درآمد کم بعضی از مشاغل محلی می تواند به عنوان معایب قبرس شمالی باشد

امین پارسائی

امین پارسائی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا