عمومیکسب و کار برتر

چگونه لیزر خراب را درست کنیم؟

امروز در انزل وب به شما آموزش می دهیم که چگونه یک اشاره گر لیزری در خانه بسازید. اشاره گر لیزری مانند خودکاری است که می توانید به راحتی آن را در دست بگیرید و نقاط دور را با آن برجسته کنید. به طور معمول از نشانگرهای لیزری در کنفرانس ها، ابزارهای آموزشی، جلسات کاری و غیره استفاده می شود.

آموزش ساخت لیزر با استفاده از ابزارهای سبک تر و ساده تر در خانه

چگونه یک نشانگر لیزری در خانه بسازیم

اشاره گر لیزری چیست؟ نشانگر لیزری دستگاهی کوچک، قابل حمل و قلم مانند است که از یک منبع انرژی (معمولاً باتری) و یک دیود لیزری برای تولید یک پرتو تک رنگ و منسجم از نور استفاده می کند. نشانگر لیزری عمدتاً برای نشان دادن نقطه دلخواه و دور در کنفرانس ها، جلسات کاری و … استفاده می شود. اشاره گرهای لیزری از فرکانس رادیویی ساخته می شوند و معمولاً به رنگ های قرمز، سبز، آبی و بنفش هستند و معمولا حداکثر توان 300 مگاوات دارند.

نشانگرهای لیزری اصلی برخی از خطرات ایمنی را به همراه دارند، زیرا هنگامی که به پوست یا چشم نشانه می‌روند می‌توانند آسیب جدی وارد کنند و باید با احتیاط زیاد استفاده شوند. به همین دلیل، نشانگرهای لیزری با توجه به انرژی، طول موج و زمان تابش به چند دسته تقسیم می شوند:

لیزرهای کلاس 1 – این نوع لیزر دارای قدرت بسیار کم و ایمن است.

لیزر کلاس 2 – شما نباید به این نوع لیزر خیره شوید.

لیزرهای کلاس 3 – که نباید مستقیماً به سمت چشم ها زده شوند.

لیزرهای کلاس 4 بسیار خطرناک هستند و قدرتی در حدود 500 میلی وات دارند
چگونه لیزر خراب را درست کنیم؟
آموزش ساخت نشانگر لیزری در خانه

نشانگر لیزری دستگاه کوچک و دستی است که یک پرتو باریک و یکنواخت از نور ساطع می کند. در اینجا ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک نشانگر لیزری در خانه بسازید. می توانید مواد مورد نیاز در این بخش را از فروشگاه های اینترنتی یا فروشگاه های تخصصی الکترونیک خریداری کنید.

بسیاری از کشورها مقرراتی برای استفاده از نشانگرهای لیزری دارند، بنابراین مطمئن شوید که قدرت نشانگر لیزری شما آنقدر زیاد نباشد که خلاف قانون باشد. قوانین را به خاطر بسپارید و نشانگر لیزری خود را به اندازه ای که لازم است بزرگ کنید.

خوب، برای ساخت یک نشانگر لیزری، ابتدا باید یک سوراخ در خانه خود حفر کنید. در این قسمت می خواهیم سوئیچ را تنظیم کنیم. طرف دیگر اتاق را با لیزر سوراخ می کنیم.

اکنون باید دیود لیزر را در محفظه قرار دهیم. در برخی موارد آنها دیود لیزری دارند. دیود لیزر را بررسی کنید و ببینید آیا به اندازه کافی برای نیازهای شما قدرتمند است یا خیر. اگر پاسخ منفی است، می توانید دیود را با دیود دیگری جایگزین کنید.

منبع انرژی لیزر خود را در نظر بگیرید: می توانید از باتری های بسیار قدرتمند استفاده کنید.

منبع تغذیه را به دیود لیزر وصل کنید. برای سهولت در اتصال، می توانید پین هایی را روی دیود لیزر نصب کنید.

حالا یک سوئیچ اضافه کنید و تمام قسمت ها را به کیس بچسبانید.

اکنون لیزر اشاره‌ای را که ساخته‌اید تست کنید. اگر نشانگر لیزری کار نمی کند، پیشنهاد می کنیم منبع تغذیه را تعویض کنید و بررسی کنید که همه قطعات به درستی وصل شده باشند.

نحوه ساخت لیزر دایود

برای ایجاد یک درایور دیود لیزر مناسب، قطعات را بر روی یک برد مدار چاپی یا PCB لحیم کنید، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است. برخی افراد فقط LD را به صورت سری با یک مقاومت وصل می کنند، اما این درایور از روش بهتر اما گران تری استفاده می کند و آن استفاده از دیود لیزر است. از تنظیم کننده ولتاژ LM371 برای LD استفاده کنید. دو مقاومت 10 اهم را به صورت موازی وصل کنید تا حداکثر ولتاژ و جریان دیود لیزر را بدست آورید.

چگونه با استفاده از فندک یک نشانگر لیزری ساده بسازیم

در فیلم آموزشی زیر می توانید با کمک سر بطری نوشابه، سوئیچ و دیود لیزر یک دستگاه اشاره گر لیزری بسازید. ابتدا یک شکاف در سر بطری ایجاد می کنیم، سپس دیود لیزر و کلید را در این شکاف قرار می دهیم. دیود را در سوراخ فندک قرار می دهیم تا پایه دیود رو به بیرون باشد سپس سیم را به انتهای پایه دیود وصل می کنیم و دو سر دیگر سیم را به سنگ وصل می کنیم.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا