آشنایی با انواع شیر گازی استنلس استیل و کاربردهای آن

شیر گازی استیل و کاربرد آن در صنعت

در این مقاله قصد داریم درباره شیر گازی استیل و کاربرد آن در صنعت صحبت کنیم پس پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مقاله با وبسایت گذرگاه صنعت و تجارت ایرانیان همراه باشید. شیر گازی استیل یا همان بال ولو ( BALL VALVE ) شیرهایی با عملکرد 90 درجه هستند که به صورت اتصال دنده ای دو سر رزوه ( NPT ) و جوشی ساکت ولد ( SW ) و شیر گازی استیل با اتصال کلمپی از سایز 3/8 تا 4 اینچ تولید میگردد. شیر گازی استیل در دو تیپ تولید میگردد که شامل شیر گازی استیل دو تیکه اهرمی و پنوماتیک و شیر گازی استیل 3 تیکه یا همان چهارپیچ که با برند نیپون ( NIPPON )  و کیتز ( KITZ ) تولید میگردد. شیر گازی استنلس استیل دارای الیاژ و مدلهای مختلفی میباشد که به تشریح انواع آن میپردازیم.

تماس با شرکت گذرگاه
ادرس: تهران ضلع شمالی میدان هفتم تیر ساختمان تجاری ادری نگین ابی طبقه اول واحد ۱۰۲
تلفن: ۰۲۱۸۸۸۲۰۰۸۹
همراه1: 09353234729
همراه2: 09122039983
همراه3: 09123505979

آشنایی با انواع شیر گازی استنلس استیل و کاربردهای آن

شیر گازی استیل چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است؟

شیر گازی یا همان شیر توپی استنلس استیل از بدنه استیل ضد زنگ و مقاوم در برابر خورندگی و سیت و اب بند تفلونی و گوی کروی شکل برای کنترل جریان سیال و اهرمی در بالای ان برای باز و بسته کردن شیر تشکیل شده است که با متریال استیل 201 و 304 و 316 از سایز 3/8 تا 4 اینچ در دو تیپ شیر گازی استنلس استیل دو یتکه و شیر گازی استنلس استیل 3 تیکه تولید میگردد. امروزه به دلیل بالا بودن هزینه های نگهداری و تعمییرات صنعت به سمتی میرود که با کمترین هزینه کارها پیش رود اجناسی مانند شیر گازی استیل یا همان بال ولو ها به دلیل داشتن کیفیت بالا در تولید و قیمت مناسب و هزینه نگهداری پایین این امکان را فراهم میاورد.

برندهای شیر گازی استنلس استیل

شیر گازی استیل با برند نیپون ( NIPPON ) و برند کیتز ( KITZ ) و برندهای اروپایی از قبیل ( JC اسپانیا ) و ( VELAN ایتالیا ) و ( OMB ایتالیا )  تلید میگردد.

·         شیر گازی استیل برند نیپون ( NIPPON )

برند نیپون یک برند ژاپنی است که فعالیت خود را از سال 1955 در زمینه تولید شیرالات صنعتی اغاز نموده است و به دلیل داشتن کیفیت بالای قطعات و سهولت در نصب و قیمت مناسب توانسته جایگاه خوبی در بازار جهانی مخصوصا بازار ایران کسب نمایید. شیر گازی استیل نیپون در دو تیپ شیر گازی استنلس استیل 2 تیکه و شیر گازی استیل 3 تیکه یا همان چهارپیچ تولید میگردد که نوع اتصال ان به صورت دنده ای و جوشی و کلمپی میباشد شیر گازی های استیل نیپون با متریال استیل 201 و 304 و 316 با عملکرد اهرمی و پنوماتیک موتور خور تولید میگردد.

·         شیر گازی استیل برند کیتز ( KITZ )

برند کیتز یک برند معتبر جهانی است که سالیان سال است در زمینه شیرالات صنعتی فعالیت دارد که به دلیل داشتن تنوع بالای محصولات و قیمت مناسب توانسته جایگاه خوبی در بازار جهانی مخصوصا ایران کسب نمایید. شیر گازی استیل برند کیتز ( KITZ ) در وندور لیست اکثر شرکت ها مخصوصا شرکت نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع دارویی و غذایی میباشد. شیر گازی استیل کیتز در دو نوع شیر گازی استیل دو تیکه و شیر گازی استیل 3 تیکه چهارپیچ از سایز 3/8 تا 4 اینچ با اتصال دنده ای و جوشی و کلمپی با عملکرد اهرمی دستی و پنوماتیک موتور خور تولید میگردد.

شیر گازی استنلس استیل چیست؟

شیر گازی استیل که در زبان انگلیسی به آن بال ولو ( BALL VALVE ) یا همان شیر ربع گرد گفته میشود. شیرهایی با عملکرد 90 درجه هستند در بالای همه ی شیر گازی های استیل اهرمی وجود دارد که بر روی آن عبارت ON و OFF قید شده است. زمانیکه دسته شیر گازی استنلس استیل به سمت نقطه OFF باشد سیال از داخل شیر گازی استیل عبور نمیکند زمانیکه دسته شیر گازی استیل به سمت نقطه ON باشد سیال از داخل شیر گازی استیل عبور میکند شیر گازی استیل با متریال استیل 201 و 304 و 316 تولید میگردد که به تشریح کلی ان میپردازیم.

شیر گازی استیل متریال 201

شیر گازی استنلس استیل 201 به صورت دوسر رزوه یا دو سر دنده NPT و از بده استیل ضد زنگ و سیت و آب بند تفلونی ساخته شده است که کاربرد ان برای سیالهایی مانند بخار و اب میباشد شیر گازی استیل متریال 201 تا 120 درجه حرارت و 20 بار فشار را تحمل میکند. در دو نوع شیر گازی استیل دو تیکه 201 و شیر گازی استیل سه تیکه چهارچیچ 201 از سایز 3/8 تا 4 اینچ با عملکرد پنوماتیک موتور خور و اهرمی دستی تولید میگردد برند شیر گازی استیل 201 برند نیپون و کیتز میباشد

شیر گازی استیل 304

شیر گازی استیل 304 نیز با 3 نوع اتصال دنده ای و جوشی و کلمپی تولید میگردد از شیر گازی استیل 304 برای سیالهایی مانند بخار و روغن داغ و اسیدهای با خورندگی کم استفاده میگردد. شیر گازی استیل 304 تا 120 درجه حرارت و 25 بار فشار راتحمل میکند و در دو نوع شیر گازی استیل دو تیکه 304 و شیر گازی استیل 3 تیکه 4 پیچ 304 تولید میگردد

شیر گازی استیل 316

شیر گازی یا همان ربع گرد استیل 316 نیز در 3 نوع اتصال دنده ای و جوشی و کلمپی از سایز 3/8 تا 4 اینچ با برند نیپون و کیتز تولید میگردد. از شیر گازی استیل 316 برای سیالهایی با خورندگی بالا در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع دارویی و غذایی و صنایع دریایی استفاده میگردد. شیر گازی استیل 316 در دو نوع شیر گازی استیل دو تیکه 316 و شیر گازی استیل 3 تیکه چهارپیچ 316 تولید میگردد. شیر گازی استیل 316 تا 120 درجه حرارت و 25 بار فشار را تحمل میکند شیر گازی یا همان شیر ربع گرد استیل در دو نوع عملکرد پنوماتیک موتور خور و اهرمی دستی تولید میگردد

شیر گازی استیل 1000 WOG

بر روی تنه همه شیر گازی های استیل عبارت 1000 WOG قید شده است که عبارت 1000 WOG بیانگر میزان تحمل فشار و دمای شیر گازی استیل می باشد.

پر مصرف ترین شیر گازی استیل و کاربرد آن در صنعت

همانطور که اشازه شد شیر گازی استیل با دو نوع عملکرد اهرمی دست یو پنوماتیک موتور خور تولید میگردد که مدل اهرمی دستی در سایزهای 2 اینچ و 3 اینچ بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای شیر گازی استیل و کاربرد آن در صنعت

حال میخواهیم مزایای شیر گازی استیل و کاربرد آن در صنعت را برای شما توضیح دهیم. همه شیر های گازی استیل بر روی دسته خود داری قفل کن میباشد که این امر باغث بالا رفتن ضریب ایمین میگردد مزایای شیر گازی استیل شامل عمر طولانی و سهولت در نصب و ضریب اشتباه پایین و قیمت مناسب میباشد

کاربرد شیر گازی استیل در صنعت

بیشترین کاربرد شیر گازی استیل به دلیل قیمت مناسب در صنایع غذایی و دارویی و نفت و گاز و پتروشیمی میباشد

شیر گازی استیل دو تیکه

شیر گازی استیل دو تیکه از بدنه ضد زنگ مقاوم در برابر خورندگی ساخته میشود که میتواند تا 25 بار فشار و 120 درجه حرارت را تحمل کند. شیر گازی استیل دو تیکه با متریال استیل 201 و 304 و 316 از سایز 3/8 تا 4 اینچ با برند نیپون و کیتز تولید میگردد نحوه ی عملکرد شیر گازی استیل دو تیکه به صورت عمکلرد پنوماتیک برقی و اهرمی دستی میباشد شیر گازی استیل دو تیکه در دو نوع موتور خور و ساده تولید میگردد.

شیر گازی استیل سه تیکه 4 پیچ

شیر گازی استیل 4 پیچ یا همان سه تیکه با فشار کازی 30 بار و 140 درجه دما تولید میگردد که در دو تیپ 1000 WOG و  2000 WOG از سایز 3/8 تا 4 اینچ با برندهای نیپون و کیتز تولید میگردد. الیاژ شیر گاز یهای 3 تیکه استیل 201 و 304 و 316 میباشد و به صوزرت عملکرد اهمری دستی و پنوماتیک موتو رخور با برند نیپون و کیتز تولید میگردد شیر گاز ی های 3 تیکه 4 پیچ در دو نوع موتو رخور و اهرمی ساده تولید میگردد

شیر گازی استیل با اتصال کلمپی

بال ولو استیل کلمپی در دو نوع دو سر کلمپی و یک سر کلمپی با متریال استیل 304 و 316 از سایز 3/8 تا 4 اینچ با برند نیپون و کیتز تولید میگردد. شیر گازی های کلمپی استیل ئچدر دو نوع عملکرد اهرمی ساده و عملکرد پنوماتیک موتو رخور و دو نوع شیر گازی استیل سه تیکه کلمپی و دو تیکه کلمپی تولید می گردد.

شیر گازی استیل با عملکرد اهرمی

در این مدل شیر گازی استیل اهرمی در بالای شیر قرار می گیرد که برای کنترل جریان سیال و باز  بسته شدن شیر از ان استفاده میگردد که به این نوع شیر شیر گازی استیل اهرمی گفته می شود.

شیر گازی استیل با عملکرد پنوماتیک موتور خور

در این مدل شیر گازی استیل بر روی شیر موتور یا اکچیوتری نصب میگردد که برای باز و بسته شدن شیر گازی از فرمان باد و برق استفاده میگردد که به این نوع شیر گازی استیل شیر گازی پنوماتیک موتو رخور گفته میشود.

شیر گازی استیل فلز به فلز

در این مدل شیر گازی به جای استفاده از تفلون برای اب بند شدن شیر شیر گازی به صورت متال به متال یا فلز به فلز اب بند میگردد

تفاوت شیر گازی استیل فلز به فلز با تفلونی

همانطور که اشاره شد در شیر گازی های استیل معمولی از تفلون برای اب بندی استفاده میگردد که این احتمال وجود دارد که به مرور زمان تفلون شیر خراب شود و شیر گازی استیل از جالت اب بند خارج گردد اما در شیر گازی استیل فلز به فلز از تفلون استفاده نشده است و شیر به صورت فلز به فلز اب بند میگردد که میتواند تا 400 درجه دما را تحمل کند.

شیر گازی استیل کلاس 800

بال ولو استیل کلاس 800 در 3 نوع اتصال دنده ای و جوشی و کلمپی تولید می گردد که نحوه ی عملکرد ان به صورت اهرمی دستی و پنوماتیک موتور خور میباشد. شیر گازی استنلس استیل کلاس 800 با برند نیپون ( NIPPON ) و کیتز ( KITZ ) و برندهای اروپایی از قبیل ( JC اسپانیا ) و ( OMB ایتالیا ) , استار لاین ایتالیا از سایز 3/8 تا 4 اینچ تولید میگردد. شیر گازی های استیل کلاس 800 در دو نوع ریخته گری و فورج تولید می گردد.

نمایندگی شیر گازی استیل

گذرگاه صنعت و تجارت ایرانیان نمایندگی فروش انواع شیر گازی استیل نیپون ( NIPPON ) و کیتز ( KITZ ) در ایران امادگی خور را جهت تامیین انواع شیرالات استیل و فولادی مورد نیاز پروزژه ها به صورت خرد و کلی اعلام میدارد همچنین شزکت گذرگاه صنعت و تجارت ایرانیان شرایطی فراهم اورده که تمامی اجناس مازاد شرکت ها از سرتاسر ایران به صورت خرده و کلی با بهترین قیمت خریداری گردد.

خرید و فروس شیر گازی استیل

برای خرید و فروش انوع شیر گازی استیل در مدلهای دو تیکه و سه تیکه و دریافت لیست قیمت به روز انواع شیر گازی استیل میتوانید با ما در ارتباط باشید.

دکمه بازگشت به بالا