آموزش گام به گام نوشتن کپشن اینستاگرام
کپشن اینستاگرام چیست؟
مقالهای که در زیر پستهای اینستاگرام مینویسیم تا اطلاعات دقیقتری در مورد آن پست بدهیم، پست اینستاگرام نامیده میشود. کپشن اینستاگرام شامل متن، ایموجی، #هشتگ و @منشن است.
یاد بگیرید که در اینستاگرام کپشن بنویسید
به جالبترین قسمت مقاله یعنی آموزش کتیبه نویسی خوش آمدید … لطفاً صدای درام رول را با پس زمینه ذهن خود پخش کنید: سپس با دقت این مقاله را بخوانید که میتونه کاملاً بهتون در بهترین کپشن که برای پستهای خودتون مینویسید تأثیر بالایی داشته باشه.
اما سپس خواهیم آموخت که چگونه یک کپشن خوب میتواند لایک، کامنت، فالوور و ارزش بیشتری برای شما ایجاد کند.
یک قدم به عقب بردارید و مخاطبان خود را بشناسید
اگر از هر متخصصی بپرسید به شما خواهد گفت که در هر کسب و کاری شناخت مخاطب اولین قدم است. این بدان معناست که شما مجبور نیستید بدون شناخت درست مخاطبان خود قدم به قدم پیش بروید.
این زمان میبرد و باید از قبل کمی با فالوورهای خود صحبت کنید. به عنوان مثال، می دانیم که فالوورهای جدید در اینستاگرام دارای تعدادی ویژگی متمایز هستند:
آنها میخواهند کسب و کار خود را راه اندازی کنند.
آنها به دنبال کار زیادی برای کارمندان نیستند.
آنها میخواهند تجارت آنلاین خود را راه اندازی کنند.
به دنبال یادگیری نحوه تبلیغات آنلاین
آنها به تولید محتوا در شبکههای اجتماعی علاقه مند هستند.
به همین دلایل، کپشن هایی که در اینستاگرام مینویسیم فقط برای آنهاست، نه برای دیگران!
پس فردی که هنوز مخاطب خود را نمیشناسد چه باید بکند؟
تحقیق، تحقیق و تحقیق!
به سادهترین شکل ممکن، میتوانید چندین بار در یک داستان از مخاطبان خود بپرسید که به چه محتوایی علاقه دارند.
آیا باید بفهمید که مخاطب چه چیزی را میخواهد دنبال کند؟ چالشهای او چیست؟ نقاط ضعفش کجاست؟ پاسخ به این سؤالات به شما کمک میکند تا هم در اینستاگرام محتوا ایجاد کنید و هم کپشن.
پیشنهاد میکنیم یک فایل Word باز کنید و تمام ویژگیهای شخصیتی فالوورهای خود را در آن بنویسید. این به شما کمک میکند تا به این فایل برگردید و در صورت نیاز آن را مرور کنید و احساس کنید که از مسیر خارج شدهاید.
مواردی که باید در این فایل بنویسید عبارتند از:
مشتری یا دنبال کننده ایده آل من کیست؟
با چه موانع و مشکلاتی مواجه است؟
اهداف آن چیست؟
چه چیزی او را از رسیدن به اهدافش باز میدارد؟
چه چیزی به او علاقه دارد؟
او چه میخواهد؟
پس همانطور که گفتیم شناخت مخاطب نیاز به تحقیق دارد و زمان بر است؛ بنابراین باید این فرآیند را بلافاصله شروع کنید تا سریعتر به نتیجه برسید.
ابتدای کلاهک باید طوفانی باشد
به یاد داشته باشید که اگر میخواهید مخاطب کپشن شما را بخواند، باید آن را به جذابترین شکل ممکن شروع کنید.
حتماً دیدهاید که اینستاگرام ابتدا دو جمله اول کپشن را به مخاطب نشان میدهد و آنها برای خواندن کامل کپشن باید روی گزینه «بیشتر» یا «بیشتر» کلیک کنند. اینستاگرام 2200 کاراکتر به شما میدهد تا هر چیزی را که در جیب دارید بچرخانید، بنابراین جذاب بنویسید و کنجکاوی ایجاد کنید، به خصوص دو خط اول.
در زیر چند ترفند عالی و کاربردی را به شما آموزش میدهیم.
جملهای بنویس که بقیه را زیر سؤال ببرد:
چرا سایر وبلاگ نویسان در محتوا آنقدر زرد هستند؟
سوالی بنویسید که ذهن مخاطب را به خود مشغول کرده است:
چگونه کپشنی بنویسیم که لایک و کامنت بیشتری بگیرد؟
جملهای بنویس که حس کنجکاوی را برانگیزد:
دیروز یکی گفت که میخواهد اکانت من را دنبال نکند، اما …
ترفندی را انجام دهید تا مخاطبان خود را به خواندن ترغیب کنید:
کپشن را نخوانید! / کپشن رو باز نکن…
همانطور که در تمام این مثالها مشاهده میکنید، عنوان کپشن باید آنقدر جذاب باشد که مخاطب را کنجکاو کند و حتماً روی دکمه «بیشتر» کلیک کنید.
هر کدام از این صفحات مخاطب خاص خود را دارند. مهم نیست که وبلاگ نویس هستید، رستوران، فروشگاه اینستاگرام یا گل فروشی دارید. هر کسب و کاری که دارید ابتدا باید مخاطبان خود را بشناسید و با استفاده از نکاتی که ذکر کردیم، کپشن های جذابی بنویسید.
لطفاً دوباره به عکس بالا نگاه کنید و بگویید همه از کدام ترفند برای شروع کپشن استفاده کردند؟
خوب حالا که موضوع کاملاً برای شما جا افتاده است، به سراغ نکته بعدی میرویم.
محتوای قوی و کپی رایتینگ
برای شروع این بخش ابتدا باید این دو مبحث را به زیبایی برای شما باز کنیم.
به عبارت ساده، محتوای شما باید جذاب باشد؛ یعنی مستقیماً مخاطب ایده آل شما را هدف گرفته و او را مجذوب خود میکند. خب ما یک مقاله فوق العاده کامل و مفید در این زمینه داریم به نام «همه چیز درباره تولید محتوا در اینستاگرام» که پیشنهاد میکنیم برای آشنایی بیشتر با این موضوع مطالعه کنید.
مشکل دوم کپی رایتینگ است!
مهارتی که برای هر کسی که به دنبال راه اندازی کسب و کار است ضروری است. برای این کار باید به نوشتن عادت کنید و ذائقه نوشتن را احیا کنید.
تمامی جملات تبلیغاتی جذابی که در بیلبوردها، وبسایت ها و تیترهای اینستاگرام میبینید با استفاده از کپی رایت نوشته شدهاند. در سایت جدید یک وبلاگ بسیار جالب و پرطرفدار داریم با عنوان چگونه در مدت زمان کوتاهی یک کپی رایتر حرفهای شویم؟ ما آن را داریم که مطمئناً به شما کمک زیادی خواهد کرد.
2
تکنیک کپی رایتینگ برای کپشن اینستاگرام
در این قسمت میخواهیم چند تکنیک کاربردی برای نوشتن کتیبه را مرور کنیم. اگر این نکات را نمیدانید، هیچ یک از پستهای شما بازخورد مورد نظر شما را دریافت نمیکند!
تکنیک اول؛ آینده مشتری را برای او ترسیم کنید
همیشه 2 نقطه در ذهن مخاطب وجود دارد، نقاط A و B. به یاد داشته باشید که مخاطب شما همیشه در نقطه اول است و میخواهد به نقطه B برسد.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که این موضوع را در کپشن های خود در نظر بگیرید و آینده مخاطب را ترسیم کنید؛ یعنی به او بگویید اگر از محصولات/خدمات شما استفاده کند آیندهاش چه تغییری خواهد کرد!
تکنیک دوم؛ ایجاد حس ترس
این تکنیک یکی از مهمترین و کاربردیترین نکاتی است که هنگام نوشتن باید به آن توجه کرد. در کل بهتر است بگوییم اگر از آن استفاده نکنید هیچ وقت پیشرفت نخواهید کرد!
باید کپشن های خود را به گونهای بنویسید که مخاطب احساس کند اگر از محصول/خدمت شما استفاده نکند، از دنیا عقب خواهد ماند. مخاطب باید احساس کند که باید فوراً به شما گوش کند.
از فالوور چیزی بپرس
موضوع پست را بگویید
توضیحی در مورد محصول یا خدمات بنویسید
کپشن نوشتن منظم در اینستاگرام