عمومیکسب و کار برتر

طرز تهیه پنه آلفردو خوشمزه و شیک

پاستا پنه آلفردو یکی از محبوب ترین غذاهای ایتالیایی است که امروزه نیز در بین ایرانیان محبوبیت زیادی دارد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا رستوران پنه آلفردو با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
پاسته پنه ۱ بسته
سینه مرغ ۱ عدد
قارچ ۸ عدد
سیر ۲ حبه
آویشن ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه ½ قاشق چایخوری
پنیر پارمزان ۶ قاشق غذاخوری
خامه ۲۰۰ گرم
شیر ۱ فنجان
کره و نمک به مقدار کافی

طرز تهیه پنه آلفردو رستورانی

مرحله اول

برای تهیه خمیر قلم ابتدا یک قابلمه مناسب را پر از آب کرده و روی حرارت قرار دهید. سپس 1 قاشق غذاخوری نمک اضافه می کنیم تا ماکارونی طعم بهتری پیدا کند و 1 قاشق غذاخوری روغن برای اینکه خمیر نشود.

مرحله دوم

وقتی آب به جوش آمد پاستا را به قابلمه اضافه کنید و بگذارید حدود 10 دقیقه در آب در حال جوش بماند بهترین روش پخت ماکارونی این است که زمان پخت روی بسته را بخوانید.

مرحله سوم

وقتی پاستا نرم شد، آبکشی کنید و کنار بگذارید. در مرحله بعد سینه مرغ را مانند خورش به صورت نگینی خرد کنید سپس تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار دهید و کمی روغن اضافه کنید.

مرحله چهارم

در حالی که روغن در حال گرم شدن است، سیر را داخل ماهیتابه بمالید و کمی تفت دهید تا سیر شروع به بوییدن کند. سپس تکه های مرغ را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا کمی سرخ شده و تغییر رنگ دهند.

طرز تهیه پنه آلفردو خوشمزه و شیک

مرحله پنجم

بعد از اینکه رنگ گوشت مرغ تغییر کرد کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و تفت دهید تا مواد یکدست شوند. سپس تکه های مرغ را از تابه خارج می کنیم و با دستمال تابه را تمیز می کنیم.

مرحله ششم

حالا مقداری کره به تابه اضافه کنید. وقتی کره ذوب شد، قارچ ها را ورقه ای برش دهید و به تابه اضافه کنید. سپس حرارت را زیاد می کنیم و قارچ ها را سریع سرخ می کنیم تا آب آن ها از دست نرود.

مرحله هفتم

بعد از سرخ شدن قارچ، تکه های گوشت مرغ را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا با قارچ مخلوط شود. سپس حرارت را کم کنید و شیر را به همراه خامه به تابه اضافه کنید.

مرحله هشتم

وقتی مواد یکسان شد پنیر را به تابه اضافه کنید و کمی حرارت دهید تا مواد یکدست شوند. سپس پاستا را به تابه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا پاستا با مواد داخل تابه آغشته شود.

مرحله نهم

پس از یکدست شدن مواد، خمیر را در ظرف مورد نظر بریزید و کمی آویشن بپاشید. برای تزیین پاستا می توانید از جعفری خرد شده و پنیر پارمزان استفاده کنید.

طرز تهیه پاستا پنه آلفردو

این سس پاستا را جذب نمی کند

مهم ترین دلیل اینکه سس ما با پاستا خوب نمی شود این است که وقتی پاستا را می جوشانیم روغن زیادی به آب در حال جوش اضافه می کنیم. اگر مقدار روغن آب در حال جوش زیاد باشد باعث می شود ماکارونی با لایه نازکی از روغن پوشانده شود و سس را جذب نکند.

زمان پخت

توجه داشته باشید که زمان پخت صحیح هر نوع پاستا روی بسته بندی آن درج شده است. برای اینکه ماکارونی ساختار خود را حفظ کند، بهتر است آن را زیاد در آب جوش نریزید، زیرا ممکن است له شود و زیبایی خود را از دست بدهد.

یک قابلمه یا تابه خوب

یکی از مهم ترین نکات برای تهیه پاستا استفاده از قابلمه یا تابه مناسب است. حتی اگر فکر می کنید مقدار ماکارونی که می خواهید درست کنید کم است، از یک قابلمه یا تابه بزرگ استفاده کنید تا بتوانید به راحتی پاستا را با بقیه مواد مخلوط کنید.

دکمه بازگشت به بالا