چربی سوز قوی برای لاغری

ممکن است راهکارهایی زیادی مانند یافتن قرص چربی سوز قوی در داروخانه، عرقیات چربی سوز، گن شکمی زنانه ، قویترین چربی سوز گیاهی و غیره را برای کاهش وزن امتحان کرده باشید. اما باید بدانید که چربی سوزی بدن یک فرآیند مداوم و پیوسته بوده و نباید در روند آن عجله کنید. بلکه باید با تنظیم رژیم غذایی و تهیه غذاها و نوشیدنی‌های سالم و طبیعی به روند چربی سوزی و کاهش وزن بدن کمک کنید. از خرید یک لباس سایز کوچکتر و پوشیدن گن لاغری برای زیر لباس مجلسی شروع کنید. رفته رفته لباس را بدون گن خواهید پوشید.

چای سبز؛ قویترین چربی سوز گیاهی!

چای سبز سرشار از کافئین، پلی فنول و اپی گالاکتچین گالات بوده و در لیست قویترین چربی سوز گیاهی قرار دارد. نوشیدن دم کرده چای سبز یا عصاره چای سبز می تواند باعث گرمایی زایی و افزایش سوخت‌وساز بدن شود. مصرف 250 تا 500 گرم عصاره چای سبز معادل نوشیدن 3 تا 5 فنجان چای سبز است. ترکیب چای سبز با دیگر مواد طبیعی کافئین‌دار می‌تواند اثر بخشی آن در چربی سوزی بدن را افزایش دهد. البته نباید در نوشیدن چای سبز زیاده‌روی کنید. مصرف بیش از حد تمام مواد خوراکی حتی طبیعی آن برای بدن مضر بوده و توصیه نمی‌شود.

چربی سوز قوی برای لاغری

دمنوش لاغری چای سفید

چای، یک نوشیدنی مشهور است که در نقاط مختلف دنیا طرفداران زیادی دارد. چای دارای انواع مختلفی هست که هر کدام از آن‌ها هم طعم و رایحه خود را دارند. چای سفید یکی از انواع چای می‌باشد که از همان گیاه چای سبز و چای سیاه به دست می‌آید. برگ‌های جوان و سبز گیاه، چای سفید را تشکیل می‌دهند. چای سفید در مقایسه با چای سبز و چای سیاه فراوری مختصری دارد و این کوتاه بودن فرایند فراوری چای سفید سبب شده تا در مقایسه با دیگر انواع چای، مواد مغذی موجود در آن بیشتر حفظ شود و طعم شیرین ‌تری داشته باشد.

چای سفید دارای ترکیبات مؤثری است که بر روی کاهش وزن تأثیر‌گذار هستند. چای سفید علاوه بر تجزیه سلول‌های چربی از تشکیل سلول‌ های چربی جدید در بدن جلوگیری می کند. در خصوص دمنوش چربی سوز قوی شکم و پهلو چای سفید باید بدانید که اکسید کمتر سبب حفظ بیشتر کاتچین این چای شده و کاتچین خود بر روی افزایش سوخت و ساز بدن مؤثر بوده و از این رو سبب چربی سوزی می‌شود. کافئین موجود در چای سفید هم تأثیر این چای بر روی کاهش وزن را افزایش می‌ دهد.

دمنوش لاغری رزماری

رزماری یک گیاه بسیار مفید و معطر است که خواص بی‌ نظیر آن در کنار رایحه خوب سبب شده تا استفاده از آن به عنوان ادویه و چاشنی غذا رواج داشته باشد. در خصوص خواص دمنوش رزماری تحقیقات زیادی انجام شده و این تحقیقات نشان‌دهنده تأثیرات زیاد دمنوش رزماری بر روی کاهش وزن هستند. دمنوش رزماری سبب افزایش سرعت چربی سوزی در بدن می‌شود و این چربی سوزی خود از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر روی کاهش وزن است. در خصوص ترکیبات تشکیل‌دهنده رزماری هم بهتر است بدانید که چربی و پروتئین که دو عامل بسیار مؤثر بر روی افزایش وزن هستند به میزان حداقلی در رزماری وجود دارند و این موضوع خود سبب افزایش ارزش غذایی این گیاه ارزشمند شده است.

تأثیرات رزماری بر روی کاهش وزن تنها یکی از مزایای این دمنوش است و از دیگر مزایای آن هم می‌توان به جوانسازی پوست، تنظیم فشار خون، بهبود عملکرد سیستم گوارشی، افزایش خون‌رسانی به مغز، افزایش انرژی و. . اشاره کرد. به منظور تهیه‌ی دمنوش رزماری هم به مقداری رزماری خشک شده و آب جوش نیاز دارید. یک قاشق چای خوری رزماری خشک شده را به آب داغ اضافه کرده و در حدود 5 – 7 دقیقه به آن زمان بدهید تا دمنوش شما آماده شود. خواص دمنوش رزماری بر روی کاهش وزن غیر قابل انکار است.

مواد غذایی حاوی پروتئین؛ به تعبیری وحشی ترین چربی سوز است!

برنامه غذایی علمی اغلب دارای سه وعده غذایی اصلی و سه میان وعده است. مصرف پروتئین در وعده‌های اصلی یا میان وعده‌ها می‌تواند روند کاهش وزن و چربی سوزی بدن را سرعت ببخشد. مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین در کاهش وزن بسیار مهم است. چرا که اشتها را کم کرده و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد.

طبق تحقیقات انجام شده رژیم غذایی مبتنی بر پروتئین دو برابر اثربخشی بیشتری داشته و برای چربی سوزی بسیار مفید است. با خوردن مواد غذایی پروتئین‌دار مانند ماهی، جو دوسر، عدس، لبنیاتی مانند ماست یونانی، تخم مرغ و پودر پروتئین می‌توانید به لاغری شکم و پهلو خود کمک بسیاری کنید. برخی از افراد پروتئین را وحشی ترین چربی سوز می‌دانند. بر این اساس در اغلب برنامه‌های غذایی به مقدار مناسبی مواد غذایی حاوی پروتئین قرار داده می‌شود.

دانه‌های غذایی حاوی فیبر؛ بی رحم ترین چربی سوز شکم و پهلو!

فیبرهای محلول باعث ایجاد احساس سیری شده و کنترل اشتها را به دست می‌گیرند. فیبر محلول سطح هورمون‌هایی مانند PYY و GLP-1 را افزایش داده و مانع ترشح هورمون گرسنگی می‌شود. بر اساس تحقیقات انجام شده افرادی که فیبر بیشتری دریافت می‌کنند، چربی و کالری کمتری از غذاها دریافت می‌کنند. مواد غذایی مانند مرکبات، آجیل و مغزها، برخی از سبزیجات مانند کرفس و اسفناج، جو دوسر، حبوبات و برنج قهوه‌ای حاوی مقدار بالایی فیبر محلول بوده و مصرف آن‌ها به صورت روزانه در روند کاهش وزن و چربی سوز بدن مفید است.

کافئین؛ بهترین چربی سوز ناشتا!

کافئین یک چربی سوز قوی طبیعی است که می‌تواند سوخت و ساز بدن را برای 1 تا 2 ساعت 16 برابر کند. دانه‌ها، دم نوش‌ها و مواد غذایی حاوی کافئین می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند. البته در برخی از تحقیقات اثر بحشی کافئین در کاهش وزن برای کسانی بیشتر بوده که اضافه وزن بالایی نداشته‌اند. اما در حالت کلی دانه‌های کافئین‌دار مانند قهوه و چای را در لیست مواد چربی سوز گیاهی قرار می‌دهند. البته مواد کافئین‌دار می‌تواند اعتیاد آور باشد. مراقب باشید که به نوشیدن بیش از حد قهوه یا چایی عادت نکنید.

میوه‌های تازه؛ با تهیه اسموتی میوه و سبزیجات چربی سوز خانگی آماده کنید!

میوه‌های تازه در هر فصل منبعی سرشار از ویتامین‌ها و مواد عالی مفید برای بدن است. میوه‌ها در اغلب برنامه‌های غذایی به عنوان میان وعده شناخته می‌شوند. میوه‌های تازه حاوی فیبر و سایر مواد مغذی است و کالری بسیار مناسبی را برای بدن تأمین می‌کند. از میوه‌های چربی سوز می‌توان به سیب، گلابی، گریپ فروت، کیوی، خیار، آووکادو، آلبالو، انار، هندوانه و انواع توت اشاره کرد. سعی کنید با استفاه از میوه‌های تازه اسموتی تهیه کنید و از نوشیدن محلول میوه‌ها در دوران کاهش وزن لذت ببرید.

سبزیجات تازه؛ منبعی سرشار از فیبر و ویتامین‌ها!

سبزیجات از بهترین مواد غذایی طبیعی برای چربی سوزی است. سبزیجات فیبر بالایی داشته و احساس سیری طولانی مدت را ایجاد می‌کنند. همچنین شرایط و کارکرد دستگاه گوارش را بهبود بخشیده و دفع مواد زائد را راحت‌تر می‌کنند. سبزیجاتی مانند اسفناج، کرفس، کدو سبز، هویج، گل کلم، گوجه فرنگی و سیر در لیست بهترین چربی سوز قوی طبیعی قرار دارند. سبزیجات از مواد غذایی پایه ثابت در رژیم غذایی کاهش یا افزایش وزن است.

ادویه ‌های چربی سوز

    دارچین

این ادویه بسیار گرم موجب افزایش متابولیسم بدن می‌شود. دارچین حاوی آنتی اکسیدانی قوی به نام پلی فنول است و موجب افزایش،حساسیت به انسولین می‌شود. در بین ادویه‌ها موثرترین ادویه برای از بین بدن چربی‌های دور شکم دارچین است. بنابراین دارچین نیز یکی از چربی سوز ترین ماده‌ های دنیا است.

    زردچوبه

زردچوبه دارای ماده‌ای فعال به نام کورکامین است که موجب چربی سوزی می‌شود

    فلفل قرمز

فلفل قرمز حاوی ماده‌ای به نام کپسایسین است که این ماده کپسایسین با گرم کردن بدن شما موجب سوزاندن کالری اضافه می‌شود. با افزودن فلفل قرمز به غذاهایی مانند سوپ، سس، خورش و سایر غذاها می‌توانید باعث افزایش چربی ‌سوزی رژیم غذایی خود شوید. برای چربی سوزی به ویتامین C است و فلفل قرمز سرشار از ویتامین C است

مکمل‌ های چربی سوز و عضله ساز

    کراتین

مکمل کراتین کارآمدترین مکمل غذایی مجاز حال حاضر برای رسیدن به بدنی فوق‌العاده و افزایش ظرفیت تمرینی است. کراتین از طریق بهبود ظرفیت آدنوزین تری فسفات در بدن حین انجام تمرینات کوتاه و پر فشار عمل می‌کند. مصرف کراتین و بستن گن ترکیه ای می‌تواند باعث بهبود کیفیت کلی‌ تمرینات و افزایش قدرت و عملکرد بیشتر شما شود. روزانه ۲۰ گرم در هفته اول و از هفته‌های بعد روزانه به میزان ۱۰ گرم مصرف کنید.

    ال کارنتین

یک آمینو است که به‌صورت طبیعی در بدن ساخته می‌شود و می‌توان آن را به‌عنوان یک مکمل چربی سوز ترموژنیک برای چربی سوزی در نظر گرفت. این مکمل به این‌گونه‌ عمل می‌کند که اسیدهای چرب را وارد سلول و میتوکندری می‌کند تا این اسیدها در آنجا بسوزند و کالری تولید کنند. این روش بهترین مدل کاهش وزن را برای ورزشکاران در پی دارد. بهتر است ال کارنتین را صبح و یک ساعت قبل از تمرین مصرف کنید.

    سی ال ای

سی ال ای حاوی اسید چرب ضروری برای بدن است و مانند امگا 3 باعث فعال شدن بدن در چربی سوزی می‌شود اما تأثیر آن از مکمل ال کارنتین کمتر است. تحقیقات علمی نشان داده‌اند که سی ال ای در کاهش وزن تأثیر بسزایی دارد. شما می تواید این مکمل چربی سوز را در کنار وعده‌های غذایی صبحانه ناهار و شام در دوره کات و چربی سوزی مصرف کنید.

    مولتی‌ویتامین

در زمان کاهش وزن مواد زائدی در بدن تولید می‌شوند و همین امر سبب می‌شود که فشار متابولیک  به سیستم گوارشی وارد شود. به همین دلیل برای جلوگیری از تضعیف سیستم ایمنی بدن و بهبود ریکاوری و همچنین حفظ و تقویت سرعت واکنش‌های سوخت‌وساز در دوره کات و چربی سوزی به انواع ویتامین‌ها نیاز مبرم پیدا خواهیم کرد. برای دریافت مقادیر لازم ویتامین می‌توانید از مکمل‌های ویتامینی به شکل قرص، در کنار وعده‌های غذایی، استفاده کنید

دکمه بازگشت به بالا