دانش و سلامتکسب و کار برتر

8 مکمل مخصوص لاغری

کاهش وزن در حالتی موفقیت آمیز خواهد بود که در آن فرد ورزش بیشتری کرده و از سمت دیگر غذای کمتری بخورد یا برنامه غذایی سالم‌تری را دنبال ‌کند. این روش همیشه جواب می‌دهد اما آیا تا بحال به فکر مصرف مکمل‌های مخصوص لاغری بوده‌اید؟ آیا این مکمل‌ها می‌توانند به بدن کمک کنند تا از شر چربی‌های اضافه خود خلاص شود؟ نمی‌توان بدون ورزش و تنظیم رژیم غذایی انتظار یک معجزه را داشت اما مکمل های بدنسازی خاصی وجود دارند که می‌توانند روند کاهش وزن را سرعت بخشیده و به شخص کمک کنند تا زودتر به وزن دلخواه خود برسد. در این مقاله قصد داریم به معرفی مکمل‌هایی بپردازیم که نقش آن‌ها در کاهش وزن و چربی سوزی اثبات شده و می‌توانند کمک زیادی به بدن برسانند.

8 مکمل مخصوص لاغری

مکمل پروتئین وی

مکمل پروتئین وی یکی از موثرترین مکمل‌ها برای کاهش وزن است که نقشی اساسی در بدن ایفا می‌کند. پروتئین با کمک تغذیه سالم وارد بدن می‌شوند اما مصرف پروتئین وی هم می‌تواند تمام کمبودهای پروتئینی بدن را جبران نماید. پروتئین‌ها شما را سیر می‌کنند، تولید گرما در بدن را افزایش می‌دهند، به عنوان چربی ذخیره نمی‌شوند، از ماهیچه‌ها در برابر تجزیه در مرحله کاهش وزن محافظت کرده و به کاهش وزن کمک می‌کنند. مجموع این فواید نشان می‌دهد که چرا باید مکمل پروتئین وی در برنامه روزانه شما جای گیرد. مکمل پروتئین وی برای افراد علاقمند به عضله سازی هم کاربرد زیادی دارد زیرا به حفظ عضلات فعلی بدن کمک زیادی می‌رساند.

مکمل کازئین

مکمل پروتئین وی از شیر بدست می‌آید و زود هضم می‌شود؛ در طرف دیگر مکمل کازئین قرار می‌گیرد که مانند پروتئین وی از شیر تولید می‌شود اما سرعت جذب آن پایین است و به همین دلیل توصیه می‌کنند قبل از خواب مصرف شود. با مصرف این مکمل بدن برای مدت زمان بیشتری در حالت سیری به سر برده و در نتیجه آن کالری سوزی افزایش پیدا می‌کند.

8 مکمل مخصوص لاغری

اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 یا بهتر است بگوییم روغن ماهی، برای بدن ضروری هستند. بدن ما نه تنها به آن‌ها برای تنظیم فرآیندهای مختلف نیاز دارد، بلکه به عنوان بلوک‌های ساختمانی برای مغز، بافت عضلانی و … نقش مهمی را بر عهده دارند. اسیدهای چرب امگا 3 تاثیر قابل توجهی در کاهش وزن داشته و وضعیت هورمونی بدن را برای بهتر شدن تغییر می‌دهند.

مکمل کافئین

کافئین یکی از مکمل‌های محبوب بین بدنسازان و ورزشکاران است که مطالعات زیادی بر روی اثرات آن انجام گرفته است. این مکمل معمولا قبل از تمرین استفاده شده و تاثیر بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. اگر وقت کافی برای خوردن قهوه نداشته یا قهوه را دوست ندارید، مکمل کافئین به صورت پودر یا کپسول به بازار عرضه می‌شود که می‌توانید آن را خریداری کرده و در طول دوره ورزشی خود استفاده کنید. کافئین با افزایش سطح آدرنالین و نوراپینفرین در بدن باعث افزایش چربی سوزی می‌شود. مصرف 200-400 میلی گرم قبل از تمرین توصیه می‌شود تا بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.

مکمل کراتین

یکی دیگر از مکمل‌های شناخته شده برای کاهش وزن و انجام تمرینات ورزشی، کراتین است. کراتین جذب مواد مغذی در سلول‌های عضلانی را بهبود می‌بخشد و تولید انرژی در سلول‌های بدن را نیز افزایش می‌دهد؛ نتیجه این عملکرد کاهش وزن و چربی سوزی بیشتر است.

عصاره سیر

عصاره سیر سرشار از ترکیبات حاوی گوگرد مانند آلیسین است که نه تنها گردش خون را بهبود بخشیده بلکه می‌تواند باعث آزاد شدن چربی از بافت خود شود. از آنجایی که این عصاره در کاهش وزن موثر است، می‌توانید آن را در کنار مکمل‌های دیگر مصرف کنید.

8 مکمل مخصوص لاغری

عصاره چای سبز

عصاره چای سبز، که سرشار از ترکیبی به نام EGCG است، تقریباً اثراتی مشابه عصاره سیر دارد: جریان خون را افزایش می‌دهد، استفاده از کربوهیدرات ها و چربی را بهبود بخشیده و به طور کلی چربی سوزی را افزایش می‌دهد.

ال کارنیتین

ال کارنیتین یکی از اسید آمینه‌های موجود در بدن است که مصرف آن به صورت مکمل، به بالا رفتن انرژی کمک کرده و باعث چربی سوزی بیشتر خواهد شد. مصرف این مکمل به مرور زمان باعث کاهش وزن ورزشکاران شده و در کنار آن از تحلیل رفتن عضلات بدون چربی جلوگیری می‌کند. ورزشکارانی که تمرینات سختی انجام می‌دهند، با مصرف ال کارنیتین می‌توانند سطح انرژی خود را افزایش داده و علاوه بر آن سرعت ریکاوری بدن را بهبود ببخشند.

چنانچه قصد خرید مکمل‌های مخصوص لاغری را دارید، می‌توانید به داروخانه آنلاین داروبیار مراجعه کرده و بسته به نظر خود بهترین مکمل را با مناسب‌ترین قیمت خریداری نمایید. در صورتی که نیاز به راهنمایی داشتید، کارشناسان ما پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا