عمومیکسب و کار برتر

sticker taps در استوری اینستاگرام

\n

شاید مبحث آنالیز استوری های اینستاگرام مهم به نظر نرسد، اما برای داشتن پیج موفق باید به تمام بخش های آن اهمیت دهید. سایت در این مورد شما را راهنمایی می کند. همین الان وارد اینستاگرام شوید؛ زمانی که وارد صفحه اینستاگرام می شوید اولین چیزی که نظر شما را جلب می کند، استوری هایی است که در بالای صفحه نشان داده می شود.
\nبا کمی دقت متوجه می شوید که اغلب افراد فعال که پیج های بالاگری و اینفلوئنسری دارند، به صورت روزانه استوری دارند. شاید شما هم از کسانی باشید که به انتشار استوری در طول روز علاقه دارید و از این قابلیت اینستاگرام لذت می برید. اما مسئله فقط انتشار استوری و دریافت ریپلای از  فالوورها نیست. اینستاگرام اهمیت ویژه ای به نحوه فعالیت شما در استوری می دهد. در اینستاگرام و اینسایت به شما اطلاعات کاملی از استوری می دهد. تعداد بازدیدها و میزان علاقه مندی فالوورها را می توانید به راحتی با بررسی آنالیز استوری اینستاگرام پیدا کنید و دقیقا محتوایی را منتشر کنید که آنها می خواهند. در ادامه شما را راهنمایی می کنیم.

قابلیت استوری اینستاگرام چیست؟

آنالیز استوری های اینستاگرام این روزها خواسته بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی می باشد؛ اما اجازه دهید قبل از این که به چگونگی آنالیز استوری در این شبکه اجتماعی بپردازیم، بدانیم که اصلا این قابلیت چیست و استفاده از آن چه مزیتی دارد؟ استوری اینستاگرام برای اشتراک گذاری اتفاقات روزانه شما با فالوورهای پیج شما است. هر استوری به لیست در بالای صفحه اینستاگرام قرار می گیرد و افراد می توانند با زمان کمی تعداد زیادی از استوری ها را بررسی کنند. این کمک می کند شما هرروز با آنها در ارتباط باشند و برای پیج شما زمان بگذارند. تولید محتوای استوری آسان تر است و نسبت به زمان کمتری نیاز دارد. شما می توانید در هرشرایطی عکس و فیلم مناسب استوری تولید کنید و از فیلترهای زیبایی که اینستاگرام به صورت پیش فرض قرار می دهد، استفاده کنید.

شماره مجازی آمریکا ، بسیار پرطرفدار و ارزان و مقرون به صرفه است. نرم‌افزار یا سایت مورد نظر را از لیست زیر انتخاب کنید؛ کشورها و قیمت‌ها نمایش داده می‌شود

ما هم قبول داریم که قابلیت استوری اینستاگرام، از روی برنامه اسنپ شات الگوبرداری شده است؛ اما بیایید این را هم قبول داشته باشید که از قابلیت استوری آنقدری که در اینستاگرام استقبال شد، در اسنپ شات مورد توجه قرار نگرفته شده بود. این روز ها استوری اینستاگرام بسیار از پست بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. همین مورد آنالیز استوری های اینستاگرام را بسیار قابل اهمیت کرده است؛ لذا در ادامه به این موضوع می پردازیم.

sticker taps در استوری اینستاگرام

چگونه آنالیز استوری اینستاگرام را به دست بیاوریم؟

 

در بخش قبلی دانستید که استفاده از قابلیت استوری در اینستاگرام این روزها تا چه حدی قابل اهمیت است؛ اما موضوع دیگری که در این بین وجود دارد و بسیاری از افراد از این موضوع به عنوان یک چالش یاد می کنند، آنالیز استوری های اینستاگرام است.  اگر خواستار آنالیز استوری های خود در پیج اینستاگرام هستید، لازم نیست هیچ نگرانی داشته باشید؛ چرا که اینستاگرام این نیاز شما را به کلی رفع کرده است. با ظهور شما به راحتی هر چه تمامی تر می توانید استوری های خود را تجزیه و تحلیل کنید.

استفاده از قابلیت اینسایت دارای دو شرط اساسی می باشد؛ اولین مورد این است که پیج شما بر روی حالت تجاری قرار داشته باشد؛ اما دومین مورد این است که وضعیت بازدید پیج خود را تغییر دهید. همان طور که می دانید در اینستاگرام می توان پیج را بر روی حالت خصوصی و عمومی قرار داد؛ برای این که قابلیت اینسایت برای شما فعال شود، باید پیج خود را عمومی کنید. بدون انجام این کار قابلیت اینسایت برای شما فعال نمی شود و نمی توانید اقدام به آنالیز استوری های اینستاگرام کنید. برای عمومی سازی پیج اینستاگرام، مراحل زیر را دنبال کنید:

\n

\n

  • در مرحله اول به خود مراجعه کنید.

 

  • سپس بر روی گزینه منو کلیک کنید.

 

  • در مرحله بعد منویی برای شما باز خواهد شد که دارای گزینه هایی می باشد. بر روی گزینه تنظیمات کلیک کنید.

 

  • در بخش بعدی به صفحه جدیدی هدایت می‌شوید. در این بخش از بین گزینه‌های موجود بر روی گزینه Privacy کلیک کنید.

 

  • در این مرحله بر روی گزینه Account Privacy کلیک کنید.

\n

  • در مرحله آخر کافی است تیک گزینه Privacy Account را غیرفعال کنید.

\n

\n

 

\n

راهنمای کامل برای آنالیز استوری اینستاگرام

\n

در بخش قبلی شما با رعیات دو شرط، توانستید برای خود در اینستاگرام، قابلیت Insights را به وجود بیاورید؛ حال چگونه می توانیم از این قابلیت برای آنالیز استوری های اینستاگرام استفاده کنیم؟ بگذارید در همین اول کار خیال شما را راحت کنیم و بگوییم که این کار اصلا سخت و دشوار نمی باشد. برای آنالیز استوری های خود با استفاده از قابلیت Insights کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

\n

\n

  • در مرحله اول به پروفایل خود در اینستاگرام مراجعه کنید.

\n

  • در مرحله بعد بر روی آیکون سه خط که همان منو می باشد کلیک کنید.

\n

  • حال اگر دقت کنید گزینه ای به اسم Insights به گزینه های قبلی اضافه شده است. بر روی گزینه Insights کلیک کنید.

\n

  • سپس به صفحه ای هدایت می شوید. کافی است از بین سربرگ های موجود به سربرگ محتوا (content) مراجعه کنید.

 

  • برای آنالیز استوری های خود به بخش داستان ها (stories) بروید.

 

  • استوری مدنظر را به سمت بالا بکشید.

 

  • سپس بر روی آیکون نمودار کلیک کنید تا با آرگومان های مختلف آنالیز استوری اینستاگرام رو به رو شوید. در این بخش همچنین می توانید با کلیک بر روی آیکون زمان، به و قدیمی خود هم دسترسی داشته باشید.

\n

\n

شما سه آرگومان مختلف را برای آنالیز استوری های اینستاگرام با استفاده از قابلیت Insights در اختیار خود دارید. هر کدام از این آرگومان ها، اطلاعات متفاوتی را در اختیار شما می گذارند؛ در ادامه به بررسی و تجزیه و تحلیل هر کدام از آن ها می پردازیم.

 

دقت داشته باشید که هر کدام از آرگومان های آنالیز استوری های اینستاگرام مواردی را پیش روی شما می گذارند؛ حال در این بین مواردی که توسط این آرگون به شما نشان داده می شود، مربوط به میزان تعاملی است که به واسطه استوری های اینستاگرام شما به وجود آمده است. در ادامه به هر کدام از این موارد می پردازیم.

\n\n

همان طور که می دانید هر استوری در اینستاگرام، قابلیت این را دارد که بازخوردی را از مخاطب دریافت کند؛ در این بخش آمار بازدید استوری اینستاگرام به شما داده می شود.

\n\n

این بخش همان طور که از نامش پیدا است، به شما می گوید که چه تعداد مخاطب از طریق آن استوری، اقدام به مشاهده پروفایل شما کرده اند.

\n\n

این قسمت یکی از موارد جالب آنالیز استوری های اینستاگرام است. در واقع به شما گفته می شود که چه تعداد کاربر از اموجی های موجود در استوری های شما برای ارسال بازخورد استفاده کرده اند.

 

 

\n

اطلاعات مهم از بازدید کاربران discovery

\n

این آرگومان دو مورد بسیار حائز اهمیت را برای آنالیز استوری های اینستاگرام ارائه می دهد که هر کدام از آن ها، می تواند به شما کمک بسیار زیادی کند. در واقع هر دو این موارد اطلاعاتی را از کسانی که شما را فالو نکرده اند، ولی استوری شما را دیده اند، می دهد.

این بخش نشان می دهد که چند بار استوری شما توسط کاربران متفرقه دیده شده است. البته در نظر داشته باشید که راه های زیادی برای وجود دارد که می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید.

\n\n

این بخش نشان می دهد چه تعداد کاربر پس از بازدید استوری، اقدام به فالو شما کرده اند. همچنین بخوانید:

 

مواردی که این آرگومان برای آنالیز استوری های اینستاگرام به شما ارائه می دهد، همگی با تصمیمات مخاطبان ارتباط مستقیمی دارند. این موارد شامل گزینه های زیر می شوند:

\n\n\n

Next Story: از این بخش متوجه خواهید شد که چند کاربر منصرف از دیدن استوری شما شده اند.

\n

Exit: از این بخش متوجه می شوید که چند کاربر به طور کی از بخش استوری ها خارج شده اند.

\n

 

\n

سخن نهایی درباره آنالیز استوری های اینستاگرام

\n

این روز ها در واقع انتشار یک استوری در اینستاگرام اصلا کار سختی نیست و برای آن به یک محتوای ساده نیاز خواهید داشت؛ اما این که از استوری های خود هدف داشته باشید، موضوع دیگری است. اگر استوری های شما برایتان اهمیت دارد، پیشنهاد می کنیم که هر از گاهی اقدام به آنالیز استوری های اینستاگرام کنید. امیدواریم این آموزش به شما کمک کافی را کرده باشد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به این مراجعه کنید.

شاید مبحث آنالیز استوری های اینستاگرام مهم به نظر نرسد، اما برای داشتن پیج موفق باید به تمام بخش های آن اهمیت دهید. سایت تبلیغات اینستاگرام نمادین در این مورد شما را راهنمایی می کند. همین الان وارد اینستاگرام شوید؛ زمانی که وارد صفحه اینستاگرام می شوید اولین چیزی که نظر شما را جلب می […]

\n”,”name”:”آنالیز استوری اینستاگرام – مهم ترین نکاتی که باید درباره آنالیز استوری بدانید”},”links”:[{“id”:19,”title”:”مشاوره تبلیغات گسترده”,”content”:”

اگر صاحب یک پیج در اینستاگرام یا مدیر یک کانال در تلگرام یا حتی پیام رسان های ایرانی مثل روبیکا و ایتا هستی و دوست داری به صورت بهینه ترین روش ممکن کانال و پیجتو با تبلیغات رشد بدی حتما همین الان با مشاورین نمادین تماس بگیر.تبلیغات یکی از قابلیت‌هایی که این روزها در شبکه اجتماعی اینستاگرام بسیار استفاده می‌شود، استوری اینستاگرام است. استوری‌ها امروزه بیش از 400 میلیون کاربر در روز دارند که در کمتر از دو سال 100 میلیون افزایش یافته است. مردم معمولا استوری‌ها را بیشتر از پست‌ها می‌پسندند و اینستاگرام نیز همواره با ارائه ویژگی‌های جدید در این بخش کاربران و صاحبان کسب و کارها را تشویق به استفاده از قابلیت‌های استوری می‌کند.

بررسی‌ها نشان داده است که حدود یک سوم از استوری‌هایی که بازدید بسیار بالایی دارند توسط کسب و کارهای اینستاگرامی طراحی و منتشر شده‌اند. به همین دلیل هم این موضوع نشان می‌دهد که اگر شما صاحب یک فروشگاه اینستاگرامی هستید به خوبی می‌توانید از این بخش استفاده کنید.

در کنار اهمیت استوری، آنالیز استوری اینستاگرام موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه شود زیرا استوری باید بخشی اساسی از راهبرد بازاریابی شما در اینستاگرام باشد و با استفاده از آنالیز استوری اینستاگرام فروشگاه‌های اینترنتی بهتر می‌توانند فعالیت و سودبخشی خود را با استفاده از آمار و ارقام اندازه گیری کنند. ما در ادامه این مقاله از پادرو به بررسی نکات مهم در ارتباط با آنالیز استوری اینستاگرام می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

برای آنالیز استوری اینستاگرام شما باید دارای یک اکانت بیزینس باشید. استوری‌های اینستاگرام تنها 14 روز پس از انتشار قابل مشاهده هستند. برای دسترسی به این قسمت:

  • شما باید به پروفایل خود رفته و بر روی آیکون  سه خط کلیک کنید.
  • سپس قسمت اطلاعات آماری (Insights) را انتخاب کنید .
  •  با انتخاب این قسمت، سه بخش برای شما نشان داده خواهد شد: بخش فعالیت‌ها یا (activity) بخش مخاطبان یا (audence)- بخش محتوا یا (content). زمانی که محتوا (content) را انتخاب کنید شما می‌توانید پست‌ها و استوری‌ها را ببنید و استوری را که می‌خواهید ببینید.
  • همچنین برای آنکه اطلاعات هر پست را ببینید، روی همان پست کلیک کرده و بعد هم روی گزینه View Insight که در پایین سمت چپ قرار گرفته کلیک کنید.
  • پاسخ ها (Replies): این داده آماری تعداد پیام‌هایی را که کاربران از طریق گزینه “send message” برای استوری شما می‌فرستند نمایش می‌دهد.
  • بازدیدها از پروفایل (Profile Visits): این داده آماری تعداد دفعاتی که پروفایل شما دیده شده است را نشان می‌دهد.
  • استیکر (Sticker Taps): این داده آماری تعداد کلیک‌هایی که بر روی استیکرهای شما در استوری انجام شده است را نشان می‌دهد.

اهمیت میزان تعاملات در آنالیز استوری اینستاگرام از آن جهت است که این مقادیر نشان دهنده تعداد دفعاتی است که استوری شما دیده شده است. درواقع پاسخ‌های مثبت و به دنبال آن بازدید از پروفایل شما نشانه خوبی برای یک فروشگاه اینستاگرامی می‌تواند باشد. این موضوع نشان می‌دهد که پدیده خروج از استوری کمتر اتفاق افتاده و حتی چند بار دیدن استوری هم اتفاق افتاده است و کاربران همواره استوری‌های شما را دنبال می‌کنند.

پیشنهاد ما به شما برای افزایش این تعاملات آن است که در تنظیمات استوری اینستاگرام می‌توانید از به اشتراک گذاشتن کامنت‌ها و یا تگ‌های ایموجی استفاده کنید. این روش به درگیر شدن بیشتر بازدیدکنندگان کمک می‌کنند و شما بازخورد بهتری از مخاطبان خود به دست خواهید آورد.

دیسکاوری (Discovery)

در این قسمت تحلیل و آنالیز استوری اینستاگرام بر روی بازدید کنندگانی است که فالوور یک یا یک حساب کاربری تجاری نیستند. آنها این استوری را از طریق روش‌های مختلفی مانند هشتگ، دایرکت و غیره دیده‌اند. افزایش میزان دیسکاوری در آنالیز استوری اینستاگرام نشان می‌دهد که شما توانسته‌اید مخاطبان بالقوه خوبی را به دست بیاورید. در این بخش اصطلاحات اینستاگرام زیر وجود دارند:

  • تعداد بازدیدها (Impressions): این داده آماری تعداد دفعاتی که استوری شما مورد بازدید قرار گرفته است را نشان می‌دهد. چند بار دیدن استوری بر این آمار تاثیر گذار است.
  • فالوورها (Followers):  این داده آماری تعداد اکانت‌هایی که از این پس به عنوان فالوورهای جدید محسوب می‌شوند را نمایش می‌دهد.

اهمیت بخش دیسکاوری (Discovery) از آن جهت است که این گزینه از اصطلاحات اینستاگرام معیار مهمی برای پیدا کردن فالوورهای جدید است. درواقع آمارهای این بخش میزان درگیری کاربران با محتوای تولیدی شما را نشان می‌دهد.

شما با استفاده از دیسکاوری متوجه خواهید شد که چند بار دیدن استوری به چه تعدادی اتفاق افتاده و به جذب کاربران جدید خواهید پرداخت. درواقع چند بار دیدن استوری آمار مهمی است که نشان می‌دهد محتوای شما برای فالوورهایتان جذابیت دارد زیرا اگر این محتوا منحصر به فرد و جذاب نباشد خروج از استوری اتفاق خواهد افتاد و آمار ایمپرشن پایین خواهد آمد.

شما با کاهش آمار ایمپرشن در آنالیز استوری اینستاگرام باید علت پایین آمدن ویوی استوری خود را بررسی کنید و در صورت نیاز استراتژی محتوای خود و تنظیمات استوری اینستاگرام خود را جذاب‌تر کنید.

در این بخش از آنالیز استوری اینستاگرام تحلیل خوبی در ارتباط با اقدامات کاربرانی که استوری را دیده‌اند به دست خواهید آورد. این آمار نشان می‌دهد که کاربرانی که این بخش را دیده‌اند در نهایت چه تصمیم گیری داشته‌اند. این بخش از آنالیز استوری اینستاگرام شامل اصطلاحات اینستاگرام زیر می‌شود.

  • برگشت (Back): این بخش از آمار تعداد دفعاتی را که کاربران برای مشاهده استوری‌های قبلی شما آمده‌اند نشان می‌دهد.
  • جلو (Forward): این تحلیل تعداد دفعاتی که کاربران برای دیدن استوری‌های بعدی شما مراجعه کرده‌اند را نمایش می‌دهد.
  • داستان بعدی (next story): در این تحلیل پدیده خروج از استوری اتفاق افتاده و کاربران از دیدن استوری شما منصرف شده‌اند و به سمت استوری دیگران هدایت شده‌اند.
  • خروج (exit): این آمار تعداد دفعات خروج از استوری اینستاگرام کاربران و پرداختن آنها به بخش‌های دیگر اینستاگرام را به نمایش می‌گذارد.

در قسمت «بازگشت به عقب» آمارها نشان می‌دهند که شما در استوری خود به هدف مورد نظرتان نرسیده‌اید و بهتر است در این زمینه مطمئن شوید که عکس  یا فیلم‌های شما به اندازه کافی به بهبود تعامل کاربران با استوری شما کمک می‌کنند. برای بهبود این بخش می‌توانید در داخل محتوا و تنظیمات استوری اینستاگرام از متن‌های کوتاه یا تگ‌ها استفاده کنید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

کوتاه در مورد آنالیز استوری اینستاگرام

  • یکی از قابلیت‌هایی که این روزها در شبکه اجتماعی اینستاگرام بسیار استفاده می‌شود، استوری اینستاگرام است. استوری‌ها امروزه بیش از 400 میلیون کاربر در روز دارند که در کمتر از دو سال 100 میلیون افزایش یافته است.
  • بررسی‌ها نشان داده است که حدود یک سوم از استوری‌هایی که بازدید بسیار بالایی دارند توسط کسب و کارهای اینستاگرامی طراحی و منتشر شده‌اند. به همین دلیل هم این موضوع نشان می‌دهد که اگر شما صاحب یک فروشگاه اینستاگرامی هستید به خوبی می‌توانید از این بخش استفاده کنید.
  • در آنالیز استوری اینستاگرام اولین و مهم‌ترین گزینه از میان اصطلاحات اینستاگرام – میزان تعاملات (interaction) است. این مفهوم درواقع به تعاملاتی اطلاق می‌شود که کاربران بعد از دیدن استوری شما به کار می‌گیرند. در این تعامل دیدن پروفایل، پاسخ دادن به استوری و غیره هم وجود دارد.
  • پیشنهاد ما به شما برای افزایش این تعاملات آن است که در تنظیمات استوری اینستاگرام می‌توانید از به اشتراک گذاشتن کامنت‌ها و یا تگ‌های ایموجی استفاده کنید. این روش به درگیر شدن بیشتر بازدیدکنندگان کمک می‌کنند و شما بازخورد بهتری از مخاطبان خود به دست خواهید آورد.
  • تعداد بازدیدها (Impressions): این داده آماری تعداد دفعاتی که استوری شما مورد بازدید قرار گرفته است را نشان می‌دهد. چند بار دیدن استوری بر این آمار تاثیر گذار است.
  • اهمیت بخش دیسکاوری (Discovery) از آن جهت است که این گزینه از اصطلاحات اینستاگرام معیار مهمی برای پیدا کردن فالوورهای جدید است. درواقع آمارهای این بخش میزان درگیری کاربران با محتوای تولیدی شما را نشان می‌دهد.
  • شما با استفاده از دیسکاوری متوجه خواهید شد که چند بار دیدن استوری به چه تعدادی اتفاق افتاده و به جذب کاربران جدید خواهید پرداخت. درواقع چند بار دیدن استوری آمار مهمی است که نشان می‌دهد محتوای شما برای فالوورهایتان جذابیت دارد زیرا اگر این محتوا منحصر به فرد و جذاب نباشد خروج از استوری اتفاق خواهد افتاد و آمار ایمپرشن پایین خواهد آمد.
  • در این بخش از آنالیز استوری اینستاگرام تحلیل خوبی در ارتباط با اقدامات کاربرانی که استوری را دیده‌اند به دست خواهید آورد. این آمار نشان می‌دهد که کاربرانی که این بخش را دیده‌اند در نهایت چه تصمیم گیری داشته‌اند. این بخش از آنالیز استوری اینستاگرام شامل اصطلاحات اینستاگرام زیر می‌شود.
  • خروج (exit): این آمار تعداد دفعات خروج از استوری اینستاگرام کاربران و پرداختن آنها به بخش‌های دیگر اینستاگرام را به نمایش می‌گذارد.
  • به هر میزان که  بازدید کنندگان از استوری شما به گزینه های جلو (Forward)و خارج (exit) رفته و از آنجا به پرش(next story)  متمایل می‌شوند؛ این موضوع نشان از جذاب نبودن استوری‌های شما و شکست آنها است و شما باید به دنبال علت پایین آمدن ویوی استوری خود باشید.

امین پارسائی

امین پارسائی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا