دانش و سلامت

نوزاد بلاتکلیف در زنده ماندن

نوزاد بلاتکلیف در زنده ماندن

آپارات نیوز / ایلام نوزادی که در بیمارستان ایلام درگذشت به خانواده داغدیده او داده شد اما زنده از حمام آبدانان پس گرفته شد. داستانی که جنجال زیادی در فضای مجازی و رسانه ها ایجاد کرده است؛ از یک سو مسئولان بیمارستان بودند که می گفتند همه کارها را برای نجات آدین به مدت 50 روز انجام می دهند اما بی فایده است و از طرف دیگر گروه دیگری هستند که از صدور گواهی تشییع جنازه نوزاد انتقاد می کنند. قبل از اطمینان از مرگ نوزاد. و مرگ وی را به دلیل قصور پزشکی در نظر گرفت.

اما اصل ماجرا چه بود؟

آدین ایمانی ، کودک دو ماهه ای که توسط غسال آبدانانی زنده شد ، در بیمارستان ابوذر اهواز درگذشت. روز جمعه گواهی فوت وی در بیمارستان مرکزی ایلام صادر شد و وی در همان شب در غسالخانه آبدانان به همراه مسئول غسالخانه زنده زنده پیدا شد. وی سرانجام به بیمارستان رسول اکرم آبدانان منتقل و به بیمارستان ابوذر اهواز تلاش اعزام شد. تیم پزشکی او را زنده نگه نداشتند و لحظاتی بعد درگذشت.

هیچ سهل انگاری در مرگ آدین مشاهده نشد

دانشگاه علوم پزشکی ایلام امروز 15 آذرماه اعلام کرد که در حال تحقیق در مورد مرگ آدین ، ​​نوزاد آبدانی ، کمیسیون فوق تخصصی بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام ، با حضور متخصص قلب کودکان ، مغز و اعصاب کودکان ، فوق تخصص مغز و اعصاب و قلب و عروق است مدیر گروه قلب ، دانشگاه علوم پزشکی) و با توجه به نظرات این افراد ، تمام اقدامات درمانی بر اساس دستورالعمل های علمی و دقیق انجام شد و نوزاد CPR کاملاً علمی و دقیق بود و مرگ آن نیز کاملاً صحیح بود و اسناد موجود در پرونده .

اما پرونده پزشکی این نوزاد برای تحقیقات بیشتر و هرگونه سهل انگاری احتمالی در روند درمان و در صورت سهل انگاری توسط پزشکی قانونی یا سیستم پزشکی در اختیار مراجع قانونی از جمله سازمان پزشکی قانونی و سازمان پزشکی استانی قرار گرفت. طبق قوانین برخورد خواهد شد

نتیجه نهایی بررسی و ارزیابی پرونده پزشکی نوزاد که در اختیار رسانه ها قرار گرفت ، بیان داشت: آبدانان متولد شد و پس از احیا و لوله گذاری برای معالجه به بیمارستان آیت الله طالقانی ایلام اعزام شد و تحت مداوا قرار گرفت. وی به مدت 16 روز در مرکز NICU بستری شد ، به طوری که پس از درمان به دلیل مشکلات بلع و شیردهی ، مادر تحت NGT قرار گرفت.

با وجود نیاز به لوله تغذیه و اکسیژن از کودک ، وی با اجازه شخصی والدین خود از بیمارستان مرخص می شود. در نهم آذرماه ، نوزادی 45 روزه با مشکل زمینه ای قبلی و با تشخیص احتمالی تشنج ، از شهر آبدانان اعزام شد و در بیمارستان امام خمینی بستری شد.

در طی مراحل درمان ، این نوزاد دچار تنگی نفس و برادی کاردی است و به همین دلیل از 10 آذرماه (انتقال به PICU) تا زمان مرگ در 13 آذرماه (ساعت 12:45 بعدازظهر) چهار بار تحت عمل احیای قلبی ریوی قرار گرفت.

با توجه به اظهارات متخصصان درگیر در روند درمان و سایر شرکت کنندگان در بررسی پرونده نوزاد ، اقدامات احیای مطابق اصول علمی و در آخرین احیا card قلبی ریوی (12 ساعت ظهر) به مدت 45 دقیقه انجام شد ، تمام اقدامات لازم مطابق با پروتکل برای احیا انجام شده است. متأسفانه ، در پایان عملیات احیاi قلبی ریوی ، علاوه بر معاینه بالینی کامل توسط تیم احیا ، نوار قلب نیز با دو دستگاه مختلف گرفته شد که در هر دو ایزوالکتریک (خط مستقیم) و صدور گواهی مرگ برای بررسی مجدد و اطمینان. به دلیل عدم وجود علائم حیاتی ، وی حدود ساعت 13:25 مرخص شد و جسد را به سردخانه بیمارستان منتقل کردند.

در همین حال ، جسد در ساعت 16:30 با اجازه والدینشان تحویل آنها شد. بنابراین گواهی فوت صادر شده مشکلی ندارد و توسط همه کارشناسان حاضر در جلسه تأیید می شود. به دلیل وجود دو ژنراتور اکسیژن ، هرکدام با ظرفیت تولید 600 لیتر در دقیقه در بیمارستان ، اکسیژن مورد نیاز تمام بخشها به صورت مرکزی تأمین می شود و بنابراین از کپسول اکسیژن ساز قابل حمل در بخش اطفال استفاده نمی شود نه

مطالعات فوق نیز در کمیسیون فوق تخصصی بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام با حضور متخصصان قلب کودکان ، مغز و اعصاب اطفال ، متخصصان مغز و اعصاب و قلب (مدیر گروه قلب ، دانشگاه علوم پزشکی) و با توجه به نظرات این مقاله انجام شد. در افراد ، تمام مراحل درمانی براساس دستورالعمل های علمی و دقیق انجام می شد و CPR نوزادان کاملاً علمی و دقیق بود و مرگ آنها نیز براساس شواهد و سوابق پرونده کاملاً صحیح بود.

این کودک 50 روزه با علائم اولیه تشنج به بیمارستان ابوذر اهواز منتقل شد.

به گزارش آپارات نیوز ، دکتر محسن علی سمیر ، رئیس بیمارستان ابوذر اهواز پیشتر به ایرنا گفته بود: “یک نوزاد 50 روزه در ساعت 05:00 جمعه با اولین علائم تشنج به بیمارستان ابوذر اهواز منتقل شد. وی بلافاصله پس از پذیرش تحت درمان قرار گرفت. این کودک بیمار که دچار حمله شده بود ، دارای اختلالات شدید کلیه ، کبد و دستگاه گوارش بود و تیم پزشکی باتجربه از بیمارستان اقدام به معالجه وی کردند.

مدیر بیمارستان ابوذر اهواز افزود: بیمار مذکور که قبلاً به دلیل اختلالات ریوی و تنفسی به دستگاه تنفس متصل بود از ابتدای بستری شدن در بیمارستان شرایط جدی داشت اما پزشکان این بیمارستان تمام تلاش خود را برای زنده نگه داشتن او انجام داد.

وی گفت: بیماران تشنج معمولاً مشکلات شدیدی در فشار خون پایین ، نارسایی کلیه و آسیب کبدی به دلیل کمبود خونرسانی در مغز دارند که بهبودی آنها و همچنین این نوزاد را بسیار دشوار می کند. او این مشکلات را داشت. با وجود تلاش های بی وقفه پزشکان این بیمارستان ، نوزاد در ساعت 17:30 (جمعه) می میرد.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا