عمومیکسب و کار برتر

یراق آلات درب اتوماتیک شیشه ای | لوازم درب اتوماتیک

یراق آلات درب اتوماتیک شیشه ای از قطعات مهم در اتوماتیک است که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. یراق آلات درب اتوماتیک مجموعه‌ای از لوازم و قطعات جانبی است که یک بازار مجزا برای خود دارد. قطعاتی مانند فریم درب اتوماتیک، کاور پشت، لاستیک دور شیشه، ضربه‌گیر، استوپ، ریل، هنگر، انواع بست و … از مهمترین لوازم جانبی درب های اتوماتیک هستند.

یراق-آلات-درب-اتوماتیک-شیشه-ای

انواع یراق آلات درب اتوماتیک

آشنایی با یراق آلات درب اتوماتیک شیشه ای به شما کمک می‌کند، تا قطعات باکیفیتی خریداری کنید و مشکلات کمتری در زمان نصب و استفاده داشته باشید. در ادامه با مهمترین یراق آلات و قطعات درب اتوماتیک شیشه ای آشنا می‌شویم.

قفل شیشه

قفل شیشه از قطعات درب اتوماتیک است که ایمنی آن را افزایش می‌دهد و انواع مختلفی دارد. به خصوص در زمان قطعی برق میتوان از قفل برقی برای جلوگیری از باز شدن درب با دست استفاده کرد.

لولا

لولا دو بخش شیشه سکوریت و درب را به هم متصل می‌کند و مثل مفصل یک زاویه برای حرکت ایجاد می‌کند.

فریم درب اتوماتیک

فریم درب اتوماتیک از مهمترین قطعات درب اتوماتیک شیشه ای است که برای مهار شیشه و جلوگیری از لرزش آن بکار می‌رود. علاوه بر این استفاده از فریم، موجب استحکام بیشتر شیشه سکوریت می‌شود.

لاستیک دور شیشه

لاستیک، دور شیشه سکوریت نصب و مونتاژ شده و از اصطحکاک و زخمی شدن شیشه در برخورد با پروفیل جلیوگری می‌کند.

استوپ

یکی دیگر از قطعات درب اتوماتیک شیشه ای است که برای نگهداری وزن شیشه و حرکت روان آن به کار می‌رود. داخل استوپ روغنی ریخته می‌شود که از تأثیر تغییرات دما بر عملکرد درب در فصول مختلف سال جلوگیری می‌کند.

هنگر

هنگر یکی از لوازم درب اتوماتیک بوده و از دو یا سه غلتک تشکیل شده است. این غلتکها بین تسمه و لنگه درب قرار گرفته و موجب حرکت در می‌شوند.

بست

برای اتصال شیشه‌ها به یکدیگر و همچنین اتصال شیشه به دیوار از انواع بست استفاده می‌شود. بست‌ها از قطعات درب اتوماتیک شیشه ای هستند که انواع مختلفی دارند و مهمترین انواع آن به این شرح است : بست نبشی، گونیایی، گرد، 120 و 108.

ریل

برای حرکت دربهایی که به صورت کشویی باز می‌شوند از ریل استفاده می‌شودکه لنگه‌های درب اتوماتیک داخل آن جا گرفته و حرکت می‌کنند.

علاوه بر قطعاتی که معرفی کردیم، یراق آلات دیگری هم بر روی درب اتوماتیک شیشه ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آن جمله می‌توان به ضربه گیر، کاور پشت درب اتوماتیک شیشه ای و … اشاره کرد.

البته قطعات درب اتوتیک شیشه ای ، محدود به یراق آلات نمی‌شود. لوازم درب اتوماتیک شیشه ای شامل بخشهای مهم دیگری هم می‌شود. موتور، چشمی درب اتوماتیک، ریموت کنترل، کلید تعیین وضعیت، چرخ دنده‌ها، باتری و … از مهمترین قطعات و لوازمی هستند که بر روی درب های شیشه ای برقی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همانطور که در مقاله چشمی درب اتوماتیک گفتیم، از سنسور یا چشمی برای کنترل حرکت جلوی در برای باز شدن درب اتوماتیک استفاده می‌شود. به این صورت که با ورود یک فرد به محدوده سنسور، ارتباط بین فرستنده و گیرنده چشمی قطع شده و سیگنالی به مرکز کنترل درب برقی که داخل اپراتور قرار دارد، فرستاده می‌شود.

خلاصه کلام

یراق آلات برای اتصال بخشهای مختلف درب‌ اتوماتیک شیشه ای  مورد استفاده قرار می‌گیرند. این قطعات علاوه بر اینکه از بخشهای مختلف مانند شیشه در برابر ضرب دیدگی و شکستن محافظت می‌کنند، از ایجاد اصطحکاک و فرسودگی بخشهای مهم جلوگیری کرده و موجب استحکام بیشتر درب اتوماتیک می‌شوند.

بنابراین باید در خرید قطعات و یراق آلات درب اتوماتیک شیشه ای نهایت دقت را داشته باشید  تا از وارد آمدن آسیب به قطعات مهم جلوگیری کرده و عمر مفید درب را افزایش دهید.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا