دانش و سلامتکسب و کار برتر

نایلون چاپی چیست و به چه منظور به کار می‌رود؟

امروزه صنعت‌گران، برای تبلیغ برند و کسب و کار خود، از نایلون‌های چاپی تبلیغاتی استفاده می‌کنند. با استفاده از این روش کم هزینه، برند شرکت در سر تا سر شهر می‌چرخد و عده زیادی با کسب کارهای بزرگ و کوچک آشنا می‌شوند. این تبلیغات نیازمند یک چاپ باکیفیت بر روی نایلون و پلاستیک است، تا به خوبی بتواند، کاربر و مشتری را جذب کند. در ادامه با انواع نایلون چاپی آشنا می‌شویم . همچنین با عوامل موثر در قیمت نایلون چاپی آشنا می‌شویم.

نایلون چاپی چیست و به چه منظور به کار می‌رود؟

تولید نایلون چاپی

به منظور تولید انواع کیسه نایلون‌های رکابی چاپی، ابتدا مواد پلی اتیلنی را با مستربچ رنگی ترکیب می‌کنیم. سپس تمامی مواد وارد دستگاه اکسترودر می‌شود.سپس با تنظیمات دستگاه و رسیدن درجه حرارت به میزان استاندارد جهت ذوب شدن مواد، اقدام به تولید فیلم نایلون خواهد شد که پس از تولید، در قسمت جلوی دستگاه ( وایندر )، پلاستیک به صورت رول در می آید. رول ها را یک به یک بر روی دستگاه چاپ پلاستیک نصب نموده و با تنظیمات لازم، عملیات چاپ انجام می شود و مجددا در انتها، محصول چاپ شده به صورت در آمده که در صورت سفارش کیسه چاپ دار، آماده نصب بر روی دستگاه دوخت خواهد بود.

روش چاپ روی نایلون و نایلکس

کیهان پلاستیک با استفاده از برترین ماشین آلات روز دنیا قادر به چاپ انواع طرح، لوگو، متن و حتی پر جزئیات ترین تصاویر روی نایلون و نایلکس است انواع دستگاه و روش های چاپ روی نایلون و نایلکس عبارتند از :

نایلون چاپی چیست و به چه منظور به کار می‌رود؟

  • دستگاه فلکسو:  برترین روش چاپ روی محصولات نایلونی و نایلکسی چاپ فلکسو سیلندر مرکز است که کیفیت بسیار بالایی دارد و فاصله چاپی هم در حداقل ترین حالت ممکنه قرار می گیرد.
  • دستگاه فلکسو استک:  چاپ استک هم یکی از روش های متداول چاپ روی نایلون و نایلکس است اما کیفیت چاپ استک را در ندارد زیرا فاصله چاپی آن کمی بیشتر از چاپ سیلندر مرکز است.
  • چاپ سیلک ( دستی ): چاپ سیلک برای سفارشات زیر ۵۰۰ کیلو توجیح اقتصادی دارد و به عنوان کم هزینه ترین نوع چاپ شناخته شده که نیازی به هزینه کلیشه هم ندارد. اما هر طرح یا تصویری با این روش امکان چاپ را ندارد.
  • چاپ هیلو : برای اینکه از طریق چاپ هیلو اطلاعات مورد نظر بر روی نایلون چاپ شود، باید سیلندرهایی که طرح و نقش مورد نیاز مشتری بر روی آن حک شده است ساخته شوند. این سیلندر‌ها معمولا به دو روش لیزری و الکترومکانیکی ساخته می‌شوند. بعد از طراحی و ساخت سیلندر مورد نیاز، می‌توان آن را به حالت پرس بر روی نایلون چاپ کرد. بهتر است افرادی که به چاپ نایلون به تعداد زیاد نیاز دارند از این روش استفاده کنند، زیرا چاپ تعداد محدود نایلون به وسیله این روش، مقرون به صرفه نیست.

انواع نایلون چاپی

کاربرد محصولات و فیلم های نایلونی در صنعت بسته بندی بسیار گسترده و فراگیر است. هر یک از این تنوع قدرت مند پلاستیکی با مواد اولیه پلی اتیلنی سبک بر پایه LDPE و ترکیب نمودن با سایر مواد افزودنی نظیر رزین ها، مستربچ، چسب و … تولید می شوند و عبارتند از:

  • پلاستیک دسته دار چاپی و ساده
  • کیسه تبلیغاتی
  • استرچ بسته بندی
  • شیرینک پلی اتیلنی
  • زیپ کیپ و کیسه فریزر نایلونی
  • لفاف بسته بندی مواد غذایی
  • لفاف بسته بندی محصولات بهداشتی ( فیلم پلی اتیلن سه لایه )
  • پلاستیک بسته بندی لوازم خانگی، صنعتی، پزشکی، کشاورزی و …
  • سایر موارد

قیمت نایلون چاپی

نایلون چاپی چیست و به چه منظور به کار می‌رود؟

همان طور که پیش تر گفته شد، نایلون به روش‌های مختلفی چاپ می‌شود و هر کدام از این چاپ‌ها خصوصیات خود را دارند. بنابراین قیمت نایلون چاپی بسته به مدل و نوع دستگاه چاپ آن متفاوت است. همچنین مقدار و میزان چاپ بر روی پلاستیک می‌تواند عاملی تعیین کننده در قیمت نهایی نایلون چاپی باشد.

جمع بندی

در این مقاله نکات چاپ روی نایلون و روش‌های مختلف چاپ صحبت کردیم و فهمیدیم که نایلون‌ها طبق نیاز مشتریان در ابعاد مختلف و مطابق با نیاز آنها در رنگ‌های مختلف امکان چاپ را دارند. پس چنانچه قصد سفارش چاپ روی نایلون را دارید از طریق سایت کیهان پلاستیک به صفحه مربوطه بروبد و یا از اینجا اقدام کنید.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا