بین الملل

واکنش کره شمالی به تصمیم اروپا برای ارسال اف ـ ۱۶ به اوکراین

واکنش کره شمالی به تصمیم اروپا برای ارسال اف ـ ۱۶ به اوکراین

این بیانیه موسسه مطالعات بین‌المللی کره شمالی در حالی منتشر شد که پیونگ‌یانگ حمایت خود را از حمله روسیه به اوکراین ابراز کرده و گمانه‌زنی‌هایی نیز درباره توافق تسلیحاتی میان کره شمالی و روسیه مطرح است.

در این بیانیه که توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA منتشر شده، آمده است: تصمیم این کشورهای اروپایی برای تامین جنگنده برای اوکراین اقدامی ضد صلح با هدف تحریک یک جنگ طولانی است و کاملا صلح و ثبات منطقه‌ای را نابود می‌کند.

در این بیانیه ضمن تاکید بر اینکه این اقدام “نیت شیطانی” آمریکا و کشورهای اروپایی را برای شکست روسیه نشان می‌دهد، آمده است، آمریکا “جنایتکار اصلی” است که اروپا را به آستانه یک “جنگ اتمی هولناک” سوق می‌دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: واقعیت به طور شفاف ثابت می‌کند که آمریکا جنایتکار اصلی است که مانع حل صلح آمیز اختلافات می‌شود و با تحریک طرفدارانش به تامین انواع سلاح‌های کشنده برای اوکراین، اروپا را به طرف یک جنگ اتمی هولناک سوق می‌دهد.

این موسسه در اقدامی برای همبستگی با روسیه و ابراز حمایت از این کشور، اعلام کرد: جامعه بین‌المللی درستکار از جمله کره شمالی این اقدام را محکوم می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: هیچ چیزی نمی‌تواند پیشرفت مردم و ارتش روسیه در دفاع از عدالت و صلح را مسدود کند و آمریکا و غرب محکوم به نابودی هستند.

پیونگ‌یانگ در مواجه با افزایش همکاری‌های امنیتی میان سئول، واشنگتن و توکیو، به شدت در تلاش است تا روابط خود با روسیه را در کنار چین تقویت کند.      

۳۱۱۳۱۱

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا