دانش و سلامت

رقابت بیش از ۲۳۰ شرکت واکسن سازی در دنیا برای مهار کرونا

رقابت بیش از ۲۳۰ شرکت واکسن سازی در دنیا برای مهار کرونا

به گزارش شفاف ، دکتر علیرضا ناجی ، وی با اشاره به اینکه یک سال پس از شیوع ویروس کرونا ، همه جهان از مشکلات روانی ، بیولوژیکی و اقتصادی زیادی رنج می برد ، اظهار داشت: لازم است هرچه سریعتر بیماری همه گیر کرونا را کنترل کنیم. با واکسیناسیون انبوه.

وی افزود: کرونا با رعایت بهداشت و دستورالعمل ها ، افزایش آزمایشات تشخیصی ، درمان مناسب ، قرنطینه و ایزوله شدن و در نهایت واکسیناسیون کنترل می شود.

وی گفت: درمان های کرونا ویروس به ویژه در اشکال شدید بیماری ، نوش دارو نیستند. واکسیناسیون با توجه به شرایط موجود مهمترین قسمت در مبارزه با ویروس است. “

دکتر ناجی گفت: “ایمنی مشترک هرگز ناشی از عفونت های طبیعی نیست و با توجه به سوابق بسیاری که در جهان وجود دارد ، ایمنی طبیعی هرگز تضمینی برای کنترل یا محدود کردن تاج جولان نیست.”

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی گفت: برای اطمینان از سلامت مردم به واکسیناسیون کافی نیاز داریم. در میان این واکسن ها ، می توانیم آنها را واکسن های مناسبی بنامیم که حداقل کارایی و اثر بخشی آنها بین 70 تا 75 درصد باشد.

“به طور کلی ، بیش از 230 واکسن در جهان در حال حاضر در آزمایش های بالینی یا در مرحله مقدماتی هستند ، بنابراین حتی برخی از شرکت های دارویی بیش از یک واکسن تولید کرده اند. این اهمیت کنترل کرونا ویروس در Has در سراسر جهان را نشان می دهد.

استاد کامل ویروس شناسی دانشگاه در مورد 63 واکسیناسیون موجود که در مراحل بالینی هستند ، با تأیید سازمان بهداشت جهانی گفت: “برخی از این واکسن ها به نوعی پس از دریافت مجوز استفاده اضطراری وارد مرحله چهارم آزمایش بالینی شده اند.”

دکتر ناجی با اشاره به اینکه پروتئین ورید هدف اصلی واکسن ها است ، عنوان کرد: به عنوان مثال واکسن نواوا یکی از واکسن های پروتئینی است که در مرحله سوم بالینی قرار دارد و نتایج اخیراً منتشر شده است. واکسن مشترک بین ایران و کوبا که وارد مرحله سوم آزمایشات بالینی در ایران و کوبا می شود ، نوعی واکسن پروتئینی است.

واکسنهای غیرفعال واکسن دیگری علیه بیماری کرون است که رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی توضیح داد و افزود: ‘در میان واکسن های غیرفعال می توان واکسن سینوفرم چینی را نامید و در نسخه ایرانی واکسن بیابان ایران در این سیستم عامل است. “

این استاد دانشگاه واکسن های ناقل را کلاس دیگری از واکسن های ضد کرونا ویروس معرفی کرد و افزود: واکسن معروف آکسفورد-آسترازنکا ، Sputnik We و واکسن جانسون-جانسون ، واکسن های برداری هستند.

به گفته دکتر ناجی ها نیز به دسته های ناقل به دو دسته تقسیم می شوند ، گروه اول واکسن های غیر پخش کننده هستند که فقط یک پروتئین هدف را بیان می کنند و گروه دوم واکسن های برداری هستند.

وی با بیان اینکه واکسن های Pfizer و Moderna از جمله واکسن های mRNA ژنومی هستند ، اظهار داشت: جالب است بدانید که یکی از واکسن های مورد مطالعه و تولید در ایران از این خانواده است.

استاد ویروس شناسی در این دانشگاه واکسن هایی را برای ذرات شبه ویروس از سایر واکسن های جهان معرفی کرد و افزود: ‘این واکسن ها مانند ویروس هستند و با پروتئین های موجود در ویروس تولید می شوند و ژنومی در این واکسن ها وجود ندارد. “

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، واکسن موثر دیگری را علیه ویروس کووید به عنوان واکسن های ضعیف شده معرفی کرد و ادامه داد: تعداد زیادی از شرکت های دارویی در حال تولید این واکسن هستند.

دکتر گفت: بیشتر واکسنهای موجود ویروس پروتئین یا ورید را هدف قرار می دهند ، زیرا این پروتئین سطح شاخی ویروس است که به سلول متصل شده و وارد آن می شود. ناجی گفت. این پروتئین حاوی چندین آنتی ژن است که توسط سیستم ایمنی بدن هدف قرار می گیرد.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: اولین واکسنی که وارد آزمایش بالینی 3 می شود ، واکسن Pfizer است که بیش از 94٪ م effectiveثر است و به طور گسترده در سراسر جهان تزریق می شود.

یکی از اعضای هیئت علمی گفت: “همه واکسن های موجود فقط برای استفاده اضطراری مجاز هستند.” فرایند تولید واکسن زمان بر است و به هیچ وجه قابل مقایسه با تولید دارو نیست زیرا این دارو برای جامعه خاصی استفاده می شود ، اما واکسن ها پزشکی هستند. محصولات “کدام میلیاردها نفر از آنها استفاده می کنند.

دکتر. ناجی اطمینان از بی خطر بودن واکسن ها را از مهمترین جنبه های تولید واکسن عنوان کرده و ادامه می دهد: آزمایشات و آزمایشات واکسیناسیون در مراحل مختلف بر روی افراد ، نژادها ، گروه های سنی و گروه های مختلف بیمار انجام می شود.

وی با تأکید بر اینکه روند تولید واکسن بسیار وقت گیر است ، گفت: به دلیل اورژانس کرونا ویروس و تلفات جانی و این واقعیت که فقط واکسیناسیون می تواند امنیت جمعی را در جامعه ایجاد کند ، واکسیناسیون در کرونا از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است.

وی افزود: “در حال حاضر واكسن هایی كه در بازار وجود دارد ، حتی اگر مجوز داشته باشند ، واكسن های دارای مجوز اضطراری هستند. در حقیقت ، ما هنوز هم باید به دنبال اطلاعات جدید در مورد واكسن ها پس از تزریق گسترده در سراسر جهان ، یعنی از طریق Late ما مرحله چهارم خواهیم بود

دکتر گفت: “همه واکسنهای کرونا مجوز استفاده اضطراری را دارند و هیچ واکسنی مجوز تزریق مشخص ندارد و این شامل واکسنهایی با ایمنی بالا است که توسط جامعه جهانی مانند Pfizer تأیید شده است. ناجی گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه واکسن مدرن پس از واکسیناسیون Pfizer توسط سازمان غذا و دارو تأیید شد ، ادامه داد: این واکسن نیز یکی از واکسن های mRNA ژنومی است. با کفایت ایمنی بالا. بالا است.

این عضو هیئت علمی با بیان اینکه همه واکسن های ارائه شده دارای مزایا و معایبی هستند ، خاطرنشان کرد: مزیت اصلی واکسن های mRNA ، امکان تولید انبوه واکسن است. این مدل واکسن ها سیستم ایمنی هومورال سلولی را تحریک می کنند و به دلیل فناوری بالا ، این واکسن ها در تولید بسیار چابک هستند و می توانند به سرعت ساختار و ترکیب انواع جدید را در پاسخ به ظهور انواع جدید تغییر دهند.

وی افزود: به عنوان مثال شرکت Modrena به سرعت واکسنی را علیه انواع جدید طراحی و به بازار عرضه کرده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر ناجی در ادامه درباره واکسیناسیون ناقل توضیح داد و گفت: واکسن های آکسفورد ، اسپوتنیک V و جانسون-جانسون از ژنوم ویروس های آدنوویروس انسان و حیوانات به عنوان ناقل یا ناقل استفاده می کنند.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا