جامعه

شاید واکسن‌ برای مهار کووید طولانی کافی نباشد

شاید واکسن‌ برای مهار کووید طولانی کافی نباشد

نتایج یک مطالعه جدید در مورد توانایی واکسن‌ها برای کنترل اثرات «کود طولانی مدت» در حالی که ویروس کرونا بومی می‌شود، تردید ایجاد می‌کند، اما مشخص نیست که واکسن‌های موجود که مؤثر بوده‌اند، بدون درمان‌های طولانی‌مدت مؤثر باشند. یا واکسن های جدید .

به گزارش آپارات نیوز، کارشناسان بهداشت بر این باورند که کووید لانگ به عنوان مرحله بعدی بحران جهانی سلامت فیزیکی در حال ظهور است.

با این حال، هنوز مشخص نیست که چند نفر دیگر پس لرزه های فیزیکی و روانی شدید را تجربه خواهند کرد زیرا جنبه های مختلف همچنان در حال توسعه هستند.

نتایج یک مطالعه روی تقریباً 34000 فرد واکسینه شده که در سال 2021 به عفونت‌های پیشرفته کووید مبتلا شده‌اند، نشان داد که واکسن‌های موجود فقط خطر ابتلا به کووید را در درازمدت حدود 15 درصد کاهش می‌دهد.

در این مطالعه، کارشناسان آمریکایی بیماران را تا شش ماه پس از مثبت شدن تست کووید-19 مورد بررسی قرار دادند، اما تفاوتی در شدت یا میزان علائم (کووید طولانی) بین افراد واکسینه شده و واکسینه نشده پیدا نکردند.

افراد مبتلا به عفونت های پیشرفته نیز نسبت به افراد مبتلا به آنفولانزای فصلی در معرض خطر بیشتری برای ایجاد حفره های بلند هستند.

گفته می شود این مطالعه جامع ترین تلاش برای تعیین احتمال ابتلای انسان به عفونت های پیشرفته با کووید-19 است.

کارشناسان آمریکایی می‌گویند: «ما برای محافظت از خود و عموم مردم به معنای واقعی کلمه و منحصراً به واکسن‌ها تکیه می‌کنیم. اکنون می گوییم که واکسن تنها از 15 درصد بدن (در برابر کووید) محافظت می کند و فرد همچنان در برابر ویروس آسیب پذیر است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا