دانش و سلامت

ویروس مُسری‌تر کرونا خطرناک‌تر و در مقابل واکسن‌های کووید-۱۹ مقاوم است؟

ویروس مُسری‌تر کرونا خطرناک‌تر و در مقابل واکسن‌های کووید-۱۹ مقاوم است؟

طبق گزارشات ، یک سویه جدید ویروس کرونا در مناطقی از انگلستان غیر از ایرلند شمالی 70 درصد مسری تر از نوع اصلی و ویروسی است که ویروس Covid-19 را آلوده کرده است.

به گزارش آپارات نیوز ، با وجود اقدامات جدید توسط کشورهای اروپایی از هلند به بلژیک و ایتالیا برای پایان دادن به سفر با انگلیس ، این نگرانی عمومی وجود دارد و این س questionال وجود دارد که آیا شکل جهش یافته ویروس کرونا علاوه بر مسری تر بودن ، باعث نوع بدتری می شود. آیا بیماری Covid-19 در بیماران رخ می دهد؟ به هر حال ، آیا جهش به این معنی است که واکسن های کشف شده علیه Covid-19 مثر نیستند؟

سوزان هاپکینز ، متخصص مرکز بهداشت عمومی انگلیس ، به Sky News گفت که ویروس جدید ، VUI-202012/01 ، دارای یک ترکیب ژنتیکی کاملاً مشخص است که علاوه بر انگلستان در دانمارک و استرالیا نیز شناسایی شده است. . است. به گفته وی ، این ویروس شباهت زیادی به انواع جهش یافته ویروس کرون دارد که در آفریقای جنوبی و هلند نیز گزارش شده است.

هاپکینز توضیح داد که این نوع ویروس کرونا برای اولین بار در ماه سپتامبر در بدن بیماری مشاهده شد ، اما توالی کامل ژنوم آن در ماه نوامبر شناسایی شد. به گفته وی ، این نوع ویروس کرونا در ابتدا هیچ خاصیت خاصی از خود نشان نداد و به همین دلیل محققان آن را یکی از جهش های بسیاری دانستند که به طور معمول ویروس ایجاد می کند و سپس از بین می رود.

“اما در پایان ماه نوامبر ، محققان تعجب کردند که چرا با وجود افزایش محدودیت های عمومی ، گسترش ویروس کرونا در برخی مناطق کاهش نمی یابد. “این امر منجر به تحقیقات دقیق بالینی ، رفتاری و اپیدمیولوژیک و تعیین توالی ژنوم ویروس قرنیه شده است و مشخص شده است که یک کلون ویروس کرونا در آن مناطق در حال گسترش است.”

به گفته هاپکینز ، نتایج این مطالعه که در 18 دسامبر برای دولت انگلیس منتشر شد ، نشان می دهد که نوع جدید ویروس کرونا بسیار مسری تر شده است.

وی افزود: مدل سازی کالج امپریال لندن امکان مقایسه ماهیت مسری این گونه با گونه های قبلی را فراهم کرده است ، که به نظر می رسد 70٪ برای بیان میزان توزیع آن ناکافی است. با این حال ، این نرخ در جنوب شرقی انگلیس 43 درصد و در لندن و شرق انگلستان به ترتیب 62 و 59 درصد بود.

هاپکینز خاطرنشان می کند که ویروس جدید با توجه به عدم افزایش قابل توجه مرگ در اثر بیماری Covid-19 در هفته های اخیر ، ظاهراً خطرناک تر و کشنده تر نشده است. همچنین هیچ دلیل قطعی مبنی بر دشوارتر شدن درمان ویروس یا مقاومت ویروس در برابر واکسن کرونا وجود ندارد.

“علی رغم این واقعیت که واکسن ها معمولاً سطح سیستم ایمنی بدن را تحریک می کنند ، که همچنین نوع جهش یافته ویروس را خنثی می کند ، وی خاطرنشان کرد که نتایج قطعی تأثیرات واقعی ویروس شرایین کرونا بیشتر طی دو هفته آینده و نتایج تحقیقات کالج جدید امپریال در. لندن و چندین موسسه شریک این دانشگاه شناسایی می شوند.

در همین حال ، ایوان برنی ، معاون آزمایشگاه شناسایی بیومولکولی اروپا به گاردین گفت که اگر سویه جدید ویروس کرونا تأثیر عمده ای در شدت بیماری داشته باشد ، تاکنون شواهدی وجود دارد.

برنی افزود: تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها ، با وجود افزایش چشمگیر شیوع ویروس ، به میزان قابل توجهی افزایش پیدا نکرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که واکسن ها در حال آزمایش بر علیه انواع مختلف ویروس ها هستند و در حال حاضر دلیلی برای واکسیناسیون Covid-19 وجود ندارد.

پروفسور کریس ویتی ، مشاور ارشد بهداشت انگلیس نیز به اسکای نیوز گفت که در حال حاضر هیچ شواهدی مبنی بر افزایش مرگ و میرها به دلیل ویروس کرونا یا بی اثر بودن واکسن ها و روش های درمانی مصوب وجود ندارد.

فدریکو جورجی ، محقق دانشگاه بولونیا که تحقیقات خود را بر روی سویه های جهش یافته ویروس کرونا در یک سال گذشته متمرکز کرده است ، به ساینس دیلی گفت که درمان های فعلی Covid-19 ، از جمله واکسن ها ، می تواند علیه تمام گونه های ویروس موثر باشد. کار کردن

به گزارش یورونیوز ، این اولین بار نیست که ویروس کرونا از آغاز شیوع بیماری جهش پیدا می کند. تاکنون حداقل هفت سویه ویروس جهش یافته در سراسر جهان شناسایی شده است ، اما آنچه که نژاد جدید را مهم می کند میزان انتقال آن بالا است.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا