جامعه

ایران از کشورهای پیشرو در واکسیناسیون / ضرورت افزودن واکسن HPV به برنامه واکسیناسیون ملی

ایران از کشورهای پیشرو در واکسیناسیون / ضرورت افزودن واکسن HPV به برنامه واکسیناسیون ملی

یک متخصص بیماری های عفونی ایران را یکی از کشورهای پیشرو در زمینه واکسیناسیون در خاورمیانه دانست و بر لزوم افزودن واکسن های آبله مرغان، پنوموکوک و HPV به برنامه ملی واکسیناسیون تاکید کرد.

دکتر مسعود مردانی در گفت وگو با آپارات نیوزوی با اشاره به برنامه واکسیناسیون ایران گفت: ایران یکی از کشورهای پیشرو در زمینه واکسیناسیون در خاورمیانه است. هیچ کشوری مانند ایران در خاورمیانه نمی تواند بالاترین نرخ بیماری های قابل پیشگیری با واکسن را داشته باشد.

وی در این خصوص به سرخک و سرخجه اشاره کرد و افزود: در ایران در سال 1384 (1384) 30 میلیون ایرانی را علیه سرخک و سرخجه واکسینه کردیم. بنابراین سرخجه مادرزادی کشور را ترک کرد و موارد سرخک کاهش یافت. سرانجام حدود دو سال قبل از شیوع بیماری عروق کرونا ویروس قلب، سازمان بهداشت جهانی حذف سرخک در ایران را تایید کرد.

مردانی درباره توصیه سازمان جهانی بهداشت به سایر کشورها با الگوبرداری از ایران گفت: سازمان جهانی بهداشت ایران را یکی از کشورهای پیشرو در واکسیناسیون بیماری های قابل پیشگیری با واکسن می داند و توصیه می کند کشورهای منطقه از درمان ایران خودداری کنند. از بیماری ها.” واکسن بزنید و این برنامه ها را اجرا کنید.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت واکسیناسیون و نقش آن در پیشگیری از بیماری ها در دنیا گفت: به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی هفته ای را به عنوان هفته واکسیناسیون در دنیا معرفی کرده است. تمرکز اصلی بر اپیدمی کرونا و ترویج کمپین های ضد واکسن در سراسر جهان بود تا مردم از نیاز خود به واکسن کرونا آگاه شوند و هشدار دهند که ادامه پیشگیری از واکسن برای حفظ سلامت عمومی ضروری است.

این فوق تخصص بیماری های عفونی به عملکرد ایران در هفته جهانی واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: فوری ترین مرحله این هفته واکسیناسیون سرخک بود.

این فوق تخصص بیماری های عفونی به شیوع سرخک در برخی کشورهای همسایه اشاره کرد و افزود: تحت تاثیر واکسیناسیون در کشور موارد جدیدی از سرخک در ایران نداشتیم و در حال رفع این بیماری بودیم اما در افغانستان به دلیل مسائل واکسیناسیون اخیر. ” ما در مقابل این بیماری با مشکل مواجه هستیم و به همین دلیل شاهد موج کوچکی از واردات سرخک از افغانستان و پاکستان به کشور بوده ایم. در نتیجه، تشخیص را فعال کردیم. ما سعی می کنیم شهروندان را به صورت رایگان واکسینه کنیم و همه افرادی را که ممکن است با آنها در تماس باشند واکسینه کنیم.

مردان در مورد شیوع سرخک در کشور به مسئولان اعلام کردند: سرشماری اتباع افغانستان باید با جدیت و درستی پیگیری شود. بهتر است همه پرونده سلامتی خود را ثبت کنند. شهروند شوید یا مطمئن شوید یا مانند افراد جامعه واکسن رایگان دریافت کنید. زیرا حفظ سلامت جامعه ما در گرو واکسیناسیون و سلامت جسم و روح این افراد است. همچنین در هنگام ورود اتباع باید مرزها را کنترل کنند و اگر فردی بیمار است در قرنطینه مرزی نگهداری شود و برای ورود به کشور تا بهبودی کامل صبر کند.

این متخصص بیماری های عفونی در ادامه صحبت های خود درباره اهمیت واکسیناسیون کودکان در رابطه با کمپین ها و تبلیغات ضد واکسن گفت: همه باید برای تکمیل واکسیناسیون فرزندان خود به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

وی با اشاره به شیوع بیماری عروق کرونا ویروس قلب گفت: افرادی که طی دو سال از شیوع بیماری عروق کرونا ویروس قلب برای فرزندان خود واکسن دریافت نکرده اند یا متوجه واکسن های مورد نیاز کودک نشده اند، باید این کار را انجام دهند. در اسرع وقت. “

مردانی همچنین به واکسن کرونا برای کودکان اشاره کرد و گفت: در برنامه های آتی واکسن کرونا برای کودکان در حال طراحی است و امیدواریم با واکسیناسیون کودکان بتوانیم به کنترل کامل بیماری عروق کرونا ویروس در کشور و دنیا . . “

این فوق تخصص بیماری های عفونی همچنین درباره واکسن هایی که قرار است به برنامه ملی واکسیناسیون اضافه شود، گفت: هنوز واکسن آبله مرغان که معمولا تعداد زیادی از افراد را مبتلا می کند، نداریم. واکسن پنوموکوک بسیار ضروری است زیرا بیشتر عفونت های بخش اطفال و نوجوانان کشور مربوط به قسمت های پنوموکوک است و این واکسن به دنیا تزریق می شود. واکسن HPV یا Gardasil (Wrat تناسلی) نیز یکی از واکسن های مورد نیاز برنامه ملی واکسیناسیون است. زیرا شایع ترین علت سرطان دهانه رحم در زنان است و سالانه مرگ و میرهای زیادی در کشور به دلیل سرطان دهانه رحم رخ می دهد.

وی در خصوص سن تزریق این واکسن افزود: برای دختران 9 تا 11 سال و برای پسران گاهی تزریق آن توصیه می شود.

این فوق تخصص عفونی تاکید کرد: در صورتی که تزریق این واکسن در برنامه کشوری و رایگان باشد، می تواند در آینده نزدیک سرطان دهانه رحم و سرطان رکتوم را در کشور کنترل و حذف کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا