جامعه

هلال احمر می تواند واکسن کرونا را وارد کند؟

هلال احمر می تواند واکسن کرونا را وارد کند؟

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر به دلیل مشکلات ناشی از تحریم ها نمی تواند واکسن کرونا را وارد کند. اگر هلال احمر وجود داشته باشد ، ما آن را بررسی کرده و اقدام خواهیم کرد.

در مصاحبه ای با آپارات نیوز ، دکتر محمد حسن قوسیان مقدم وی در مورد اقدامات جمعیت هلال احمر در زمینه واردات واکسن کرونا گفت: به طور کلی جمعیت هلال احمر در زمینه داروها و واکسن ها معاون وزیر بهداشت است و اگر اقدامی در مورد در این زمینه ، ما به درخواست وزارت بهداشت این کار را خواهیم کرد. ” اگر وزارت بهداشت از طرف جمعیت هلال احمر درخواستی برای معرفی آن داشته باشد ، ما آن را بررسی و عمل می کنیم.

وی افزود: تاکنون وزارت بهداشت هنوز از جمعیت هلال احمر درخواست معرفی واکسن کرونا را نکرده است. به طور کلی ، ما در زمینه دارو و درمان به طور مستقل عمل نمی کنیم. داروهایی که وارد می کنیم نیز به درخواست وزارت بهداشت است.

قوسیان مقدم ادامه می دهد: روال کار ما در بحث واردات دارو نیز بر اساس نیاز کشور است. وقتی اداره غذا و دارو نیازهای کشور را اعلام می کند ، Sickle Red وارد می شود و برای کمک به آنها عمل می کند. در زمینه واردات داروهای تجویز شده با یک نسخه تجویز شده ، قرمز دکل می تواند کمک کند و ظرفیت آن را دارد اما باید به درخواست وزارت بهداشت باشد و همچنین باید دارای مجوز از سازمان غذا و دارو باشد.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا