دانش و سلامت

پروتکل جدید درمان کرونا در حال تصویب / علت ابتلا به کووید با وجود تزریق واکسن

پروتکل جدید درمان کرونا در حال تصویب / علت ابتلا به کووید با وجود تزریق واکسن

دبیر کمیته ملی علمی کرونا گفت: “برای جلوگیری از بیماری عروق کرونا قلب ، علاوه بر تزریق دو دوز واکسن ، باید اقدامات بهداشتی را جدی گرفته و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.”

به گزارش آپارات نیوز ، دکتر حمیدرضا جماعتی در حاشیه کمیته علمی ملی کنترل و مدیریت بیماری کووید 19 ، خاطرنشان کرد: این کمیته به صورت هفتگی با حضور 50 متخصص و فوق تخصص ، بخش مراقبت های ویژه ، ریه ، عفونی و زمینه های مرتبط حضور دارد. با کرونا ، وی افزود: امروز جلسه این کمیته در مورد پروتکل های درمانی کرونا و به روز رسانی جدیدترین درمان های این بیماری برگزار شد.

وی افزود: بحث امروز درباره داروهای مورد استفاده برای درمان بیماری عروق کرونا قلب و اثربخشی و اثربخشی آن است و پروتکل جدیدی بر اساس مراحل مختلف بیماری عروق کرونا قلب در حال تصویب است.

دبیر کمیته ملی علمی کرونا در مورد علت مرگ برخی افراد ، علیرغم تزریق دو دوز واکسن کرونا ، گفت: تزریق واکسن مرگ و میر و بستری شدن بیماران را کاهش می دهد ، اما به طور کلی واکسنی در جهان 100٪ از مرگ یا بستری شدن بیماران جلوگیری می کند.

دکتر. جماعتی در ادامه با بیان اینکه بیماری عروق کرونا قلب و مرگ و میر بستگی به بیماری زمینه ای و زمان شروع بیماری دارد ، افزود: مصونیت در برابر بیماری عروق کرونا دو تا سه هفته پس از تزریق دوز دوم واکسن به بدن. “ایجاد شد. با این حال ، برخی از افراد پس از اولین دوز واکسن یا بلافاصله پس از دوز دوم به بیماری عروق کرونا قلب مبتلا می شوند.

وی همچنین گفت: از دیگر علل بیماری عروق کرونا قلب می توان به بیماری های زمینه ای اشاره کرد که در آنها سیستم ایمنی این افراد بسیار ضعیف است و واکسیناسیون ایمنی لازم را در بدن آنها ایجاد نمی کند و مانع بستری شدن یا مرگ نمی شود.

طبق اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت ، گروهی اعلام کردند که سن افراد مبتلا به بیماریهای زمینه ای یکی دیگر از عوامل بروز و مرگ این بیماران استوی گفت: “گاهی اوقات بیماران زمینه ای در معرض تعداد زیادی از ویروس های کرونا قرار می گیرند و با وجود تزریق واکسن کرونا ، سیستم ایمنی بدن آنها این بیماری را تحمل نمی کند.”

دبیر کمیته علمی علمی کرونا تاکید کرد: علاوه بر تزریق دو دوز واکسن ، باید اقدامات بهداشتی لازم را نیز انجام دهیم ، از جمله پوشیدن ماسک ، فاصله اجتماعی ، اجتناب از نیمکره ها و سفر برای پیشگیری از بیماری های عروق کرونا قلب. تصور این که واکسیناسیون به تنهایی می تواند از عفونت و مرگ جلوگیری کند ایده بسیار بدی است.

جماعتی در ادامه تاکید کرد: علاوه بر واکسیناسیون و رعایت اصول بهداشتی ذکر شده ، باید مراقب باشیم خود را در معرض ویروس قرار ندهیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا