جامعه

گرمای تابستان برای سلامتی چه خطراتی دارد؟

به گزارش آپارات نیوز؛ بهترین درجه حرارت بدن برای فعالیتهای مهم 37 درجه سانتیگراد است. در تمام فصول و روزهای سال ، بدن چه در روزهای سرد زمستان و چه در روزهای گرم تابستان ، بدن سعی می کند دمای خود را در 37 درجه نگه دارد.

دما را در فصول گرم از طریق عرق و در فصول سرد از طریق تولید تنظیم می کند انرژی این کار از طریق عضلات انجام می شود و باعث تب سرد می شود.

با تغییر دما ، هرچه هوا داغتر و گرمتر می شود ، مانند زمانی که دمای هوا به دمای داخل بدن می رسد ، یعنی 37 درجه سانتیگراد و بالاتر ، مکانیسم های خنک کننده مانند عرق دیگر پاسخگو و کافی نیستند. در این شرایط که بدن نمی تواند خود را خنک کند و آن را در دمای طبیعی نگه دارد ، بیماری های مختلف سلامتی را تهدید می کنند.

موارد زیر از جمله بیماری هایی است که در فصل گرما بسیار خطرناک تر از فصول دیگر است.

حمله قلبیگرمای تابستان برای سلامتی چه خطراتی دارد؟

1- تهدیدکننده بیماران قلبی

تحقیقات جدید نشان داده است که گرم شدن بیش از حد می تواند دلیل اصلی آن باشد مرگ با بیماران قلبی همراه باشید. اگر چه سرما همچنین می تواند برای سلامتی مضر باشد ، اما گرما خطرناک تر است.

موج گرما در تابستان با تأثیرات منفی بر ضربان قلب و ضربان قلب ، فشار خون ، کلسترول خون و غلظت خون پایه ای برای حملات قلبی است.

بعضی اوقات خطرات گرما برای بیماران قلبی به این دلیل است که سیستم قلبی عروقی ضعیف بیماران قلبی در گرمای زیاد خسته می شود زیرا برای تنظیم دمای بدن به طور عادی باید کار بیشتر و بیشتر شود. این کار برای قلب بیمار علائم بیماری و اغلب مرگ را تشدید می کند.

بنابراین بهتر است بیماران قلبی در روزهای گرم تابستان تا آنجا که ممکن است در خانه بمانند و از انجام فعالیت های بدنی شدید خودداری کنند ، زیرا این گرمای شدید برای بیماران قلبی واقعا کشنده است.

آسم در کودکانگرمای تابستان برای سلامتی چه خطراتی دارد؟

2- حملات آسم

تابستان همچنین می تواند یک فصل خطرناک برای کودکان و بزرگسالان مبتلا به آسم باشد. دود و آلودگی هوا بیشتر ، سطح بالاتری از گرده در هوا ، رشد به دلیل رطوبت بیشتر هوا ، بیشتر قارچ ها و کنه ها دلیل افزایش حملات آسم هستند.

اگر آسم یا بیماری های تنفسی دیگری نیز دارید ، باید توجه داشته باشید که بی نظمی در داروها و اسپری ها در این فصل به هیچ وجه مجاز نیست.

همچنین در روزها و روزهای بسیار گرم و مرطوب وقتی سطح آلودگی هوا هرچه بالاتر باشد ، بهتر است تا آنجا که ممکن است در خانه بمانید.

3- مسمومیت غذایی

وزارت کشاورزی ایالات متحده تخمین زده می شود که تعداد مسمومیت های غذایی در ماه های گرم تابستان دو برابر بیشتر از سایر ماه های سال باشد. این به دلیل وجود باکتریهایی است که در ماههای گرم و مرطوب سال با سرعت و رشد بیشتری رشد می کنند.

مسمومیت غذاییگرمای تابستان برای سلامتی چه خطراتی دارد؟

طبق اعلام مرکز کنترل بیماری ، سالانه 76 میلیون نفر در سراسر جهان از مسمومیت غذایی رنج می برند. مسن و فرزندان و همه افرادی که سیستم ایمنی آنها ضعیف هستند ، بیشتر در معرض مسمومیت غذایی قرار دارند.

این مسمومیت های غذایی اغلب می توانند بسیار خطرناک باشند. شدید و مقاوم در برابر اسهال و استفراغ رفتار منجر به کم آبی بدن می شود و اغلب منجر به آن می شود چالش ها و مسائل کلیه ، قلب و عضلات و حتی مرگ در افراد مسن و کودکان.

بنابراین بهتر است تا حد امکان بیرون غذا بخورید. مواد غذایی را در فریزر و یخچال و در ظروف مناسب نگهداری کنید.

فراموش نکنید غذایی که بیش از دو ساعت در خارج از یخچال است دیگر بی خطر نیست.

در دمای بالاتر از 40 درجه سانتیگراد ، غذایی که بیش از یک ساعت از یخچال خارج شده است دیگر قابل خوردن نیست.

گرمازدگیگرمای تابستان برای سلامتی چه خطراتی دارد؟

4- فشار خون بالا یا افزایش دمای بدن

هایفوتراپی شامل انواع بیماری ها است ، از گرما گرفته تا گرما.

افراد مسن بیشتر از افراد جوان مستعد ابتلا به این بیماری ها هستند زیرا توانایی بدن در تنظیم دما با افزایش سن کاهش می یابد.

بیماری هایی مانند بیماری های قلبی ، اختلالات گردش خون و چاقی همچنین توانایی بدن در تنظیم دما را کاهش می دهد.

بعضی از داروها مانند کاهش داروها فشار خون و داروهای ضد افسردگی توانایی بدن را در تنظیم دما کاهش می دهند.

بهترین راه حل داشتن آب کافی است. نوشیدن آب بهترین راه برای تنظیم دمای بدن است. بهتر است این آب را در زمان های مشخص و منظم هر 2 تا 3 لیوان آب سالم و خنک بنوشید.

بدون شک هرچه هوا گرمتر شود ، به آب بیشتری احتیاج دارید تا آب از دست رفته در اثر عرق را جبران کنید. تا آنجا که ممکن است نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه از مصرف آن خودداری کنید زیرا کافئین باعث دفع آب از طریق ادرار می شود.

گرفتگی عضلاتگرمای تابستان برای سلامتی چه خطراتی دارد؟

5- گرفتگی عضلات در اثر گرما

گرفتگی یا گرفتگی عضلانی شدید معمولاً در طی فعالیتهای سنگین در هوای گرم اتفاق می افتد. عضلاتی که بیشتر تحت تأثیر اسپاسم گرمایی قرار می گیرند ، عضلات پشت ساق ، بازوها ، شکم و پشت هستند.

اگر شما هم از گرفتگی گرمایی رنج می برید ، بهتر است فعالیت خود را در ساعات شلوغی تا حد ممکن کاهش داده و از نوشیدنی های غیر الکلی قبل و بعد از ورزش استفاده کنید ، مانند نوشیدنی های ورزشی که حاوی مقدار کافی الکترولیت هستند.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا