جامعه

احتمال تشدید کرونا در سرما / ۲ چالش فصل پاییز

احتمال تشدید کرونا در سرما / ۲ چالش فصل پاییز

معاون برنامه ریزی ستاد کرونا کلانشهر تهران ، معاون برنامه ریزی ستاد کرونا در کرونا گفت: “چالش اصلی در زمینه درمان در پاییز ، فرسودگی پرسنل بهداشتی و شیوع آنفلوانزا است.

در مصاحبه ای با آپارات نیوز ، دکتر علی ماهر وی با اشاره به تاجگذاری سوم در کشور گفت: “یکی از احتمالات سقوط این است که وضعیت بیماری Covid-19 به دلیل گذشته آنفولانزا و احتمال وجود این بیماری همراه با تاج گذاری ممکن است بدتر شود. می تواند انتخاب کند. در نتیجه ، ما این خطر را احساس می کنیم که همزیستی این دو بیماری منجر به افزایش حجم بیماری Covid-19 شود. با این حال ، این یک احتمال است و ممکن است اتفاق نیفتد.

وی افزود: با توجه به خنک شدن هوا و تضعیف ایمنی بدن در ماه های سرد سال ، اما نگران تشدید تاج هستیم و بر اساس این نگرانی ها ، برنامه ها و تمهیداتی اندیشیده می شود ، اما مشخص نیست که این نگرانی چقدر اتفاق می افتد. ” سقوط و چگونگی وقوع.

اثر تشدید کننده ویروس کرونا و آنفلوانزا بر یکدیگر

ماهر با اشاره به احتمال جهش ویروس کرونا در پاییز گفت: “با این حال جهش در ویروس به طور مداوم در حال وقوع است.” اگر ویروس بعد از جهش بیماری زا شود ، یا بیماری زا نباشد ، هر دو می توانند رخ دهند. مشخص نیست که جهش در کجا رخ داده است. جهش ها یک دسته دائمی و مورد انتظار در ویروس ها هستند. بر این اساس نمی توان گفت که در پاییز قطعاً موج جدی تری از بیماری را تجربه خواهیم کرد. مسائلی از جمله تاج گذاری و آنفولانزا به طور همزمان و این واقعیت که کرونا و آنفولانزا اثرات تشدید کننده ای بر روی یکدیگر دارند ، حدس و گمان هایی است و ما قبلاً با چنین مواردی روبرو نشده ایم ، اما درک و دانش ما این سوicion ظن را ایجاد می کند که هر دو بیماری در تنفس بیش از حد باعث ایجاد مشکلاتی می شود که احتمالاً باعث تشدید یکدیگر می شود.

وی با اشاره به احتمال وجود موج ضعیف آنفلوانزا به دلیل انطباق با پروتکل های بهداشتی و استفاده ، گفت: “ممکن است این اتفاق نیز بیفتد و ما امیدواریم که مشاهدات منجر به کاهش آنفولانزا شود.” ماسک توسط مردم. اما این چیزی نیست که بتوانیم در مورد آن با اطمینان صحبت کنیم. زیرا نوع انتقال کرونا و آنفولانزا از جهاتی می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال ویروس آنفولانزا ویروسی در هوا است و اقدامات بهداشتی نمی تواند 100٪ از انتقال آن جلوگیری کند. زیرا سر را بالاتر از آب نگه می دارد. بنابراین نوع ویروس بسیار مهم است. از طرف دیگر ، ویروس آنفلوانزا سویه های مختلفی دارد. بنابراین ، انتقال می تواند حتی در فاصله بیش از 1.5 متر انجام شود. این مورد در مورد ویروس کرونا نیست زیرا تاج در هوا نیست.

فرسودگی شغلی کارکنان درمان چالشی برای پاییز

ماهر در مورد وضعیت تخت های بیمارستانی و وضعیت پزشکی کشور برای مقابله با موج سوم تاج ، گفت: در موج سوم تاج ، کاهش نیروی انسانی بزرگترین مشکل ما است. در حال حاضر ، امکانات پزشکی ما برای مدیریت وضعیت موجود کافی است ، مگر اینکه بیماری حتی سریعتر از شروع اپیدمی رشد کند.

وی مهمترین چالش در زمینه درمان در پاییز را کاهش منابع انسانی در زمینه بهداشت و بحث در مورد شیوع آنفلوانزا دانست و گفت: “توصیه ما به مردم همان سه موردی است که از شروع به تکرار کرد شستن منظم دست ، استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی. هرچه افراد کمتر جمع شوند و با یکدیگر تعامل داشته باشند ، احتمال ابتلا به این بیماری کمتر است.

آیا منتظر پایان کرونا هستیم؟

در مورد زمان پایان تاج ، ماهر گفت: “هر چقدر هم بود که هوا گرم شود و تاج آن کاهش یابد ، صحبت در مورد زمان پایان تاج تاج علمی است!” هیچ کس نمی داند اپیدمی کوید -19 چه مدت دوام دارد. از آنجا که افراد کم و بیش بیمار می شوند و تعداد افراد آلوده درصد کمی از جمعیت است ، و از طرف دیگر ، ما نمی دانیم که آنتی بادی بیماری در بدن چه مدت زندگی می کند و عفونت مجدد رخ می دهد که در آن درصد مردم ، همه اینها باعث می شود که ما ندانیم اپیدمی چه مدت طول می کشد؟ اگر آنتی بادی ها به سرعت آنفولانزا افت کنند ، افراد بارها به این بیماری مبتلا می شوند و به هیچ چیز ایمنی عمومی گفته نمی شود و ما همیشه در معرض این بیماری خواهیم بود.

برای شش ماه آینده منتظر واکسن کرونا نباشید

وی با بیان اینکه هنوز تخمین زده نشده است که چند درصد از ساکنان تهران به عروق ویروس کرونا آلوده شده اند ، افزود: هنوز کارهای گسترده ای در این زمینه انجام نشده است و این اقدام در شرف اتمام است. در زمینه واکسن ها ، لازم نیست پنج تا شش ماه آینده منتظر واکسن کرونا باشیم ، برخی از کشورها اقدامات مشترکی را آغاز کرده اند و واکسن های خارجی مرحله دوم و سوم را طی می کنند. در نتیجه ، حداقل تا پنج یا شش ماه آینده نباید منتظر واکسن کرونا بود. تا آنجا که من می دانم هیچ واکسنی در دنیا وجود ندارد که به مرحله تولید انبوه برسد.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا