جامعه

اولویت اول کشور تسریع در روند واکسیناسیون مردم است

اولویت اول کشور تسریع در روند واکسیناسیون مردم است

معاون اول رئیس جمهور بر ضرورت تسریع در عرضه واکسن کرونا از طریق واردات و تولید داخلی تاکید کرد و گفت: ادامه روند واکسیناسیون فعلی مستلزم واردات ده میلیون دوز واکسن است که تا پایان مرداد انجام شد. فرآیند باید حمایت شود و تولید واکسن داخلی و واردات واکسن لازم باید با قدرت اجرا شود.

به گزارش آپارات نیوز ، محمد مخبر در جلسه مربوط به تامین واکسن کرونا تاکید کرد: اولین و مهمترین اولویت امروز کرونا و تسریع روند واکسیناسیون انسانها ، دستیابی به این هدف با تهیه واکسن لازم از طریق تقویت تولید داخلی و افزایش واردات پیگیری خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور واردات 20 میلیون دوز واکسن کرونا تا پایان شهریور را اولویت بعدی برای ادامه واکسیناسیون در کشور می داند و مقامات مربوطه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، جمعیت هلال احمر و وزارت امور خارجه دستور داد واردات واکسن کرونا را برای تسریع در تولید واکسن های داخلی ، در اسرع وقت واکسیناسیون گروه های هدف و قطع زنجیره انتقال بیماری را جدی بگیرند.

مخبر همچنین به دستورات فرمانده در مورد ضرورت مبارزه با بیماری عروق کرونا ویروس قلب و نیاز به تهیه واکسن و داروهای مورد نیاز مردم به هر نحو که ممکن است اشاره کرد و اقدامات لازم را برای برون رفت از وضعیت فعلی درخواست کرد. شدت بیماری عروق کرونا ویروس قلب در کشور

معاون اول رئیس جمهور در ادامه بر لزوم حمایت از کادر درمانی و کارکنان بیمارستان برای کنترل موج کرونا ویروس فعلی تأکید کرد و از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی خواست اقدامات و تصمیمات لازم را برای برآوردن مطالبات معوق پرسنل پزشکی و بیمارستان انجام دهد. کارکنان با ایجاد انگیزه و روحیه دوگانه در این عزیزان ، شاهد بهبود روند مراقبت از بیمار خواهیم بود.

وی با اشاره به گزارش معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در مورد اقدامات و پیگیری های این وزارتخانه برای واردات واکسن از هر کشوری ، از تلاش های وزارت امور خارجه قدردانی کرد و گفت: “صادقانه ، سفیران جمهوری اسلامی ایران ارائه دهندگان واکسن با جدیت و دلسوزی پیگیری کردند که جای تقدیر است.

مخبر گزارش روند اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به پیامدهای سودمند این طرح بر ضرورت پیگیری و اجرای هرچه بیشتر آن تاکید کرد.

در این جلسه همچنین نمایندگانی از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، رئیس سازمان غذا و دارو ، رئیس جمعیت هلال احمر و نمایندگان بانک مرکزی و سایر دستگاه های مربوطه حضور داشتند. کرونا گفت: “کنترل شدت بیماری عروق کرونا ویروس قلب نیاز به مداخله جدی و م effectiveثر دارد تا بتوانیم در اسرع وقت از عوارض و مرگ و میر جلوگیری کنیم.”

رییسی همچنین گزارشی از عرضه واکسن کرونا ، برنامه واردات و مراحل واکسیناسیون در کشور ارائه کرد و پس از بحث و بررسی ، تصمیم گرفته شد تا پایان آگوست 10 میلیون دوز علیه وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر پیگیری شود. و 20 میلیون دوز تا پایان ماه سپتامبر. واکسن را بخرید و وارد کشور کنید.

در این جلسه همچنین لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال محدودیت های بیشتر برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس قلب مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد پیشنهادات وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در جلسه ملی کرونا بررسی و تصمیم گیری شود. به مرکز فرماندهی.

تأمین منابع مالی لازم برای پرداخت مطالبات کادر پزشکی و تجهیزات پزشکی ، مانند انواع مختلف کیت های تشخیص کرونا ، موضوع دیگری بود که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا