بین الملل

روابط با چین و آمریکا، اولویت آلمان در دوران ریاست بر اتحادیه اروپا

روابط با چین و آمریکا، اولویت آلمان در دوران ریاست بر اتحادیه اروپا

صدراعظم آلمان گفت که روابط با چین و ایالات متحده ، به همراه همکاری گسترده تر در خارج از اقیانوس اطلس ، در دوره ریاست اتحادیه اروپا در اولویت آلمان قرار خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک ، در بنیاد کنراد آدناور ، مرکل به نمایندگی از حزب خود ، اتحادیه دموکراتیک مسیحی ، در رویدادی با محوریت ریاست جمهوری آینده آلمان در اتحادیه اروپا صحبت کرد.

مرکل در سخنرانی خود ، جین را به عنوان یکی از مهمترین بازیگران قرن معرفی کرد و گفت: “من ریاست جمهوری ما را فرصتی برای توسعه بیشتر اروپا به عنوان نیرویی قدرتمند ، منسجم و کامل می دانم که مسئول صلح و امنیت است. سیاره. ” . با توجه به این ، به عنوان مثال ، روابط اروپا با چین یکی از اولویت های سیاست خارجی ما در دوره ریاست جمهوری اتحادیه اروپا خواهد بود.

با این حال ، به گفته مرکل ، “ستون اصلی” سیاست خارجی اتحادیه اروپا و امنیت خارجی همکاری در سراسر اقیانوس اطلس است ، یعنی روابط با ایالات متحده و ناتو.

وی گفت: “ایالات متحده مهمترین شریک اروپا است.” من می دانم که کار با ایالات متحده بدتر از آن چیزی است که ما می خواهیم. این مشارکت متمرکز بر اقلیم ، تجارت و نقش سازمان های بین المللی در مبارزه با کورو ویروس است.

وی افزود: “به نفع ملی ما و به درخواست اروپا است که روابط و روابط خود را با ایالات متحده حفظ و تقویت کنیم.”

به گفته مرکل ، اتحادیه اروپا و ایالات متحده برای حفظ نظم جهانی ، صلح و ثبات در پارادایم سیاسی غرب به یکدیگر متکی هستند.

مرکل گفت: “ما نباید فراموش کنیم که اروپا بی طرف نیست.” اروپا بخشی از غرب سیاسی است. اگر اروپا بخواهد خودش و ارزشهای خود را در این جهان حفظ کند ، تنها با کنترل سرنوشت خود و شریک قابل اعتماد در جامعه غربی می تواند این کار را انجام دهد.

ریاست شورای اتحادیه اروپا شش ماه است که اداره می شود. آلمان قرار است در ماه ژوئیه فرماندهی را به دست بگیرد و به همراه کرواسی و فنلاند ، کشورهای خروجی و پیشین به عنوان بخشی از یک تروئیکا خدمت می کنند.

مرکل خواستار آتش بس در لیبی است

صدر اعظم آلمان همچنین خواستار آتش بس در لیبی برای از سرگیری مذاکرات سیاسی و دستیابی به توافق در این کشور جنگ زده شد.

مرکل در سخنان خود تأکید کرد که توسعه آفریقا و لیبی موضوعات مهم برای برلین در دوره ریاست جمهوری شش ماهه آلمان از اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند.

وی گفت که تحولات لیبی طی چند هفته گذشته نشان داده است که این کشور شانس دستیابی به ثبات را دارد ، به شرط آنکه طرفین آتش بس تحت حمایت سازمان ملل را دنبال کنند و در میز مذاکره بنشینند.

لیبی از زمان کودتای معمر قذافی در سال 2011 به دلیل جنگ داخلی پاره شده است.دولت جدید لیبی در سال 2015 با توافق به رهبری سازمان ملل متحد تشکیل شد ، اما تلاش برای دستیابی به توافق سیاسی بلند مدت به دلیل یک ارتش عملیاتی ناکام مانده است. توهین به نیروهای خلافت هفتار.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا